Parcările pe trotuar vor fi interzise. Revin în forţă ridicările auto şi vestitele „capace”

Parcările pe trotuare, foarte des efectuate de şoferi care ignoră fără nicio teamă normele de bun-simţ şi pe cele legale, au intrat în colimatorul Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Ministerul intenționează instituirea de urgenţă a regulii care va interzice  parcările pe trotuar, indiferent despre ce autovehicul este vorba sau ce context justificativ va fi invocat de şoferi, pentru a scăpa basma curată dacă vor fi prinşi de Poliţie. Amenzile vor fi mari, asta în cazul în care autovehiculul nu va fi blocat sau ridicat, pentru că şi aceste două măsuri îşi vor găsi loc, din nou, în tolba cu sancţiuni a autorităţilor, în cel mai scurt timp. „Excepţia va fi aceea în care administratorul drumului public poate permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial sau total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător”, se arată într-un comunicat al MAI.

Modificările aduse codului rutier pe aspectul parcării autovehiculelor pe trotuare dar şi nenumăratele sesizări ale participanţilor la trafic, şoferi şi pietoni, ori ale comercianţilor, ajunşi să nu mai poată circula pe trotuare din cauza şoferilor care blochează pur şi simplu aceste spaţii. Excepția la care MAI face referire are în vedere situațiile în care dimensiunile trotuarului pot permite inclusiv parcarea de vehicule, administratorul drumului urmând a semnaliza posibilitatea de oprire sau staționare pe trotuar și marca zona destinată parcării sau staționării, după caz. Numai în aceste situații este permisă de viitoarea lege, parcarea pe trotuar a vehiculelor.

 Ridicările auto, din nou pe masa legiuitorului

 Se propune totodată, reconsiderarea întregului mecanism în care operează ridicarea vehiculelor și, pentru eficiență, se introduce și blocarea vehiculelor. Situaţiile în care poate fi dispusă ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar vor fi în mod clar şi concret stabilite prin raportare la pericolul pe care îl prezintă aceste vehicule pentru siguranţa circulaţiei pe drumurile publice. Măsura este dublată de introducerea obligației administratorului drumului public de a de a delimita și semnaliza corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă staționarea vehiculelor pe o anumită distanță stabilită în metri, prin marcaje de începere și sfârșit al interdicției, numai pe prima bandă a sensului de mers. Se creează posibilitatea ridicării vehiculelor pentru situații care privesc realizarea unui interes public: intervenția serviciilor de urgență, efectuarea unor lucrări urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor măsuri de ordine și siguranță publică. În această situație, ridicarea vehiculului se dispune la solicitarea serviciului de urgență, administratorului drumului public sau organului care a dispus măsurile de ordine și siguranță publică, după caz.

În acest caz, poliția rutieră are obligația de a înștiința proprietarul sau deținătorul vehiculului despre locul unde a fost depozitat vehiculul. Vor fi instituite şi cazurile în care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusă sau executarea măsurii trebuie să înceteze. De exemplu, atunci când în vehicul este vizibilă prezența unor persoane, când vehiculul aparține instituțiilor enumerate de lege, având în vedere regimul prioritar de circulație conferit de deplasarea „în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă”. Reglementarea se referă la vehiculele a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone, care, evident, nu pot fi ridicate și transportate în condiții similare unui autoturism. Măsura este supusă, de asemenea, unor condiții, una dintre acestea referindu-se la situația în care staționarea vehiculului, în locul în care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranța sau fluența circulației pe drumul public.

 Vestitele capace care blochează roata – din nou în dotarea autorităţilor

 Blocarea vehiculului va consta în aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din față a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului și modalitatea de contactare a celui care a dispus măsura. Dispoziția de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putând fi contestat potrivit legii. Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat să execute, în numele său, operațiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor.

 Poliţia Locală Zalău aşteaptă noua lege cu nerăbdare

 Călin Horvat, şeful Poliţiei Locale Zalău ne-a declarat că  acest proiect legislativ vine nu doar în sprijinul lor ci şi în beneficial cetăţenilor care au de suferit de pe urma acestor comportamente pe car ele manifestă, din păcate, mulţi şoferi. Legat de numarul sanctiunilor contraventionale aplicate de catre politistii locali din Zalau, în primele şase luni ale anului, Poliţia Locală zălăuană a aplicat sute de amenzi însă, chiar şi aşa, fenomenul parcărilor neregulamentare şi al opririlor în locuri interzise nu poate fi sub nicio formă eradicat. Pentru oprire neregulamentară au fost aplicate 1.150 sanctiuni contravenţionale, în timp ce pentru staţionare neregulamentară au fost aplicate 30 de amenzi. În conformitate cu prevederile HCL 170/2007, pentru parcarea pe trotuare, au fost aplicate 526 sanctiuni contraventionale pe raza municipiului Zalău.Pentru  blocarea căilor de acces şi blocarea altor autovehicule, din statistica Poliţiei Locale Zalău rezultă că au fost aplicate 169 sancţiuni contravenţionale pe raza municipiului.

 

12 Thoughts to “Parcările pe trotuar vor fi interzise. Revin în forţă ridicările auto şi vestitele „capace””

  1. Anonim

    Pai uitati+va la vitele astea doua, din fata Inspectoratului scolar cum au parcat. Zi de zi astia smecheri, mari basini prin institutii, parcheaza asa. trebuie sa iesi pe strada, in botul masinilor ca sa le ocolesti, pe trotuar nu mai poate fi vorba de circulat pietonal.

  2. Anonim

    Foarte bine, trotuarele trebuie redate pietonilor, m-am saturat sa ocolesc toate masinile parcate aiurea. Insa este nevoie ca si semafoarele de la trecerile de pietoni sa fie regalte in asa fel incat sa nu te tina atat de mult in soare,ploaie,frig ori ninsoare pana trec toate masinile, acestia pot sta inauntru, n-au decat. Si masura ridicarilor este binevenita, insa cu conditia ca toate operatiunile si toate incasarile sa intre la bugetul local, altfel, daca iar este incredintat contractul vreunui privat ca celui dinainte, care si-a facut vila si avere din banii din incasari, nu s-a realizat nimic. Vom vedea.

  3. Tăunu

    E foarte bine că maşinile parcate pe trotuar vor fi din nou ridicate, dar , tare aş vrea să strâng de coaie pe acei care au schimbat legea înainte .

    1. Anonim

      nu te agita ! si aceasta lege o sa aiba aceasi soarta ca si legea anti-fumat. Nu o sa treaca o luna sau doua si vin astia si o modifica, sau o fac inaplicabila. Dar apropo, a sunat cineva la politie sa reclame cele 2 masini din fata de la inspectorat? Binenteles ca nu ! Deci si in concluzie, o sa fie ridicte doar masinile fraierilor, iar smecherii o sa fie lasiti in pace, caci nimeni nu ii reclama.
      poate ar trebui ca primaria si politia locala sa aiba o pagina de net, o casuta postala unde sa poti trimite online orice poza cu o masina parcata neregulamentyar. exista o aplicatie CiviAlert. Ar trebui si STIMULATA aceasta activitate de vanatori de smecheri. Sa primesti 1-5% din valoarea amenzii cand este incasata. Sa-ti intre 1-10 lei pe telefon.
      Plus :
      Dublarea amenzilor, si a impozitelor pe masini. Si sa fie interzis ca firmele sa-si mai parcheze masinile/dubite/camioane intre blocuri, sa dispara toti samsarii cu plaformele lor auto dintre blocuri si toate parcurile de vanzare dintre blocuri.

  4. Anonim

    Începeți să puneți amenzi pe mașinile parcate între brd si prefectura pe trotuar,dar pentru așa ccava va lipseste sângele în……

  5. Anonim

    Amendati pana ii ustura fundul. Da, ridicării masinilor in astfel de situatii. Cu bivolii nu tr poti pune altfel!

  6. NU RATA! Colaborare cu contract de comision! Cautam urgent colaboratori care vor sa castige omisioane prin colaborare la domiciliu! Oferta este pentru toate localitatile tarii. Lucrati in timpul liber sau full-time, la alegere. Activitatea este foarte usoara. Cerem si oferim seriozitate maxima! Pentru mai multe informatii, solicitati acum detalii unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email:pacurarumarioara1964@gmail com

  7. ada

    parca Ciunt promitea locuri de parcare. Unde sa parcam, domnule primar, ca nu toata lumea are parcare rezervata ca primaria???

    1. Anonim

      Solutii:??
      Dublati impozitele si taxele pe masini, pe locurile existente de parcare, dublati / triplati amenzile pentru cei care nu isi platesc parcarile si care parcheaza neregulamentar. Ridicati toate masinile fara nr. de inmatriculare, si/sau scoase la vandut pe domeniul public/privat al primariei, indifferent daca a platit sau nu parcarea. Interzicerea parcarii autoutilitarelor si a plaformelor auto pe locurile de parcare destinate autoturismelor. Sa nu mai poata fi parcate masinile mari in oras, doar daca au locuri special amenajate. Serviciul de ridicari auto sa functioneze non-stop.
      Desfinatrea tuturor garajelor de pe domeniul public si privat al primariei !!!! inclusiv a viceprimarului.
      Si cu toti acesti bani, identificate alte locuri care sa poate fi amenajate ca si parcari. Toate parcarile sa fie cu plata.
      p.s Ce fain ar fi ca acele vehicole care creaza discomfort, cele foarte zgomotoase sa le fie inters sa circule noaptea. Este vara si lumea doarme cu geamurile deschise si tot timpul se gaseste cate un nesimtit care isi tureaza motorul la maxim, cu ATV sau mootoreta/scuter. De ce trebuie sa-i suportam pe cativa boi pe MOTOARE !! care le tureaza la maxim pe bulevard, dar si intre blocuri.

      1. Anonim

        Oferiti ca si municipalitate o reducere la abonamente pe transport in comun la cei cu masini, sa-i stimulati cumva sa nu scoata masina, ci sa circule cu autobuzul. Copii, handicapatii si pensionarii (peste 60-65 de ani) sa aiba gratis. Aceea reducere sa fie acoperita din mariri de taxe si impozite pe masini, binenteles 🙂 Ganditi si voi o masura aplicabila treptat in care sa se interzica circulatia cu masini vechi si non-euro, iar dumineca, ziua, sa fie inchis boulevardul cel putin 4-8 ore, pe zona de la Primarie pana la Perla.
        Si dati drumul la radarele fixe de pe bulevard, si sa mai fie montate cel putin inca zece de la un capat la altul a orasului. Asa multi smecheri o sa fie descurajati in a mai face liniute pe boulevard.
        Domnia si prostia trebuiesc platite.

        Si scapati de tiganii din autobuze, sa fie verificati toti la urcare daca au sau nu au bilete !!! Cum sa mergi cu autobuzul daca e plin de tigani nespalati ??? Sa fie obligati sa se spele daca doresc sa traiesca printer noi. Ne-am saturat de cate drepturi si ajutoare au minoritatile si profita de ele fara sa incerce sa se schimbe in bine.

  8. .....

    Bn ar face cu legea asta dar bani sa intra la primarie si eii sa faca o treba buna adica sa foloseasca bani pt bn orasului nu in buzunarul cuiva.Amenzile sa fie de adus aminte sa nu mai parcheaza prost sau daca o face sa plateasca gresala.smecheri sau pilosi sa parcheze la iei in curte sau acasa cum vor ei .Nu ne intereseaza sa si duca masaina cu ei in casa sa puna pa masa pe tatasau traba lor.Dar sa poata circula si pietoni.Adica mamele cu bebelasi sau simplu om .Nu le convine cuiva legea asta sa si vanda masina si circule cu transport comun daca nu pe jos….mersul pe jos face picioru frumos si si sanatos.

Leave a Comment