Primim la redacţie

Către Redacţia ziarului Magazin Sălăjean

Ne adresăm dvs., presei, fiind singura noastră SPERANŢĂ, a românilor, în orice domeniu.
Vă informăm despre o stare de fapt petrecută în oraşul nostru, Zalău:
La sfârşitul anului 2012 şi începutul anului 2013, E-ON GAZ a dispus controale la consumatorii de gaz la blocurile din municipiul Zalău, conform NTPEE-2008. Concret, la blocul A30, scara A, strada Armoniei nr.14, s-a efectuat control în ziua de 15.11.2012, de către o echipă formată din două persoane angajate E-ON GAZ:
-unul, dotat cu un detector portabil de gaze, a efectuat o trecere peste ochiurile aragazului şi alta în partea inferioară a centralei termice, operaţie ce a durat cel mult două minute;
-altul, cel cu mapa, a completat două formulare pe care ni le-a dat spre semnare.
Totul a decurs într-o totală TĂCERE. La întrebarea noastră, cât ne costă operaţiunea, ne-a răspuns SEC: „Vine factura”.
Şi a venit factura cu 93,99 RON.
Din vorbă în vorbă cu vecinii de la blocurile vecine (bloc B33, bloc B60) şi din alte zone ale Zalăului, am aflat, cu stupoare, că la unele blocuri, factura este de 93,99 RON, la altele doar 58,01 RON, deşi angajaţii E-ON GAZ au efectuat, practic, aceeaşi operaţie. Constatăm că cel cu mapa a bifat în Fişa de Evidenţă a lucrărilor periodice poziţia Verificare = 58,01 RON pentru unele blocuri şi Revizie = 93,99 RON, pentru alte blocuri.
Am încercat să aflăm după ce principii practice (nu teoretice, cf NTPEE-2008) se efectuează această alegere de la E-ON GAZ Târgu Mureş.
Chiar şi în DEX, cuvântul VERIFICARE ≠ REVIZIE. De la E-ON GAZ Târgu Mureş, am primit un răspuns pur teoretic: „Verificarea se face o dată la doi ani, revizia – la zece ani”, cât despre operaţiunea practică, nicio vorbă, deoarece consumatorii au semnat formularele şi au plătit facturile, fiind în totală necunoştinţă de situaţia practicată de E-ON GAZ. Nu acesta era răspunsul aşteptat, dar E-ON GAZ şi-a atins scopul: facturile au fost plătite de consumatori.
Ne-am adresat Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, care tot teoretic sunt în slujba consumatorilor, lucru confirmat prin răspunsul dat. Ulterior, ne-am consolat că angajaţii E-ON GAZ, prin controalele efectuate, ne garantează siguranţa noastră, a consumatorilor. Oare chiar aşa este? Dânşii i-au văzut ÎNVIAŢI pe cei morţi din anii trecuţi în explozia de gaz din Zalău de către angajaţii E-ON GAZ? În asta constă Protecţia Consumatorului de către Autoritatea Naţională? Noi credeam (cât de naivi pot fi românii) într-o anchetă care să confirme sau nu teoria promovată de E-ON GAZ Târgu Mureş şi practica operaţiilor efectuate de angajaţii acesteia.
Chiar şi aşa, aflând ulterior că am fost înşelaţi şi păgubiţi de E-ON GAZ, vă rugăm să publicaţi şi să avertizaţi locuitorii Zalăului să deschidă ochii şi apoi punga, pe ce semnează şi plătesc, căci drepturile lor, ale consumatorilor, sunt garantate pur teoretic de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Zalău.
Cele arătate mai sus le putem dovedi cu acte şi dacă dvs. doriţi, puteţi verifica situaţia prezentată în teren.
Vă mulţumim.
În numele consumatorilor înşelaţi şi păgubiţi,
Gabrielli Gabriela

2 Thoughts to “Primim la redacţie”

  1. Anonim

    bolsevica de rednic nu o sa ne apere in veci drepturile
    e prea preocupata sasi pastreze scaunul
    nui prima data cand nu ne da dreptate

  2. D-nei Gabriela

    Verificarea instalatiilor de gaz se poate face si cu firme private autorizate ANRE. In Zalau sunt 2 : COMIGEX si PROIECT CONSTRUCT dar ei nu incap de ” E-ON”. De fapt cei care fac verificarile nu sunt angajati la E-ON ci la o firma cu care EON-ul are contract. Ar fi curios de verificat daca aceasta firma si toti angajatii care intra in casele oamenilor sunt autorizati ANRE. Pentru revizie trebuie dat contorul jos si pusa proba de presiune.

Leave a Comment