Telefonul, cetățeanul și clauzele abuzive

Telefoanele mobile au devenit indispensabile în aceste vremuri, iar companiile de telefonie prosperă de pe urma tuturor celor care dețin o cartelă SIM, fie că este încărcată pre-pay sau prin intermediul unui abonament de voce. Companiile de telefonie au prostul obicei de a-și ”îmbrobodi” clienții cu contracte stufoase care din cauza numărului mare de pagini nu sunt citite de nimeni. Nu puține sunt cazurile în care clienți nemulțumiți s-au văzut nevoiți să plătească ani bun de abonament pentru servicii la care au renunțat cu mult timp în urmă, pentru că operatorii și-au dat mâna și s-au înțeles să facă în așa fel încât clienții să rămână legați de companii pentru o perioadă îndelungată. Legea spune că ”Dreptul consumatorului la denunțarea contractului nu poate fi anulat sau condiționat de nicio clauză contractuală sau înțelegere între părți, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept. Drepturile părților referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunțării unilaterale”, dar nimeni nu o respectă. De exemplu, dacă contractul încheiat cu operatorii este denunţat înainte de perioada prevăzută în contract, atunci trebuie să notofici operatorul cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de data rezilierii și să fii pregătit să achiți despăgubiri, reprezentând contravaloarea abonamentului până la expirarea perioadei minime contractuale. Asta este realitatea, deși legea spune că astfel de clauze sunt abuzive. Mai mult, dacă te-ai hotărât să renunţi la abonamentul nu trebuie să mergi la magazinele operatorilor sau ale partenerilor pentru că aceştia nu te pot ajuta. Deși în magazinul lor a fost semnat contractul. Nu mai rămâne decât să suni la serviciul de relaţii cu clienţii. De aici începe o nouă aventură. Ești anunțat că vei fi contactat de către departamentul de marketing în maxim cinci zile lucrătoare. Bineînțeles, trec cele cinci zile lucrătoare și nu te-a contactat nimeni. După lungi insistențe reușești să renunți la abonament, dar nu înainte de a plăti ultima factură.
Mai bine de un deceniu Protecția Consumatorilor a închis ochii la nelegiuirile operatorilor de telefonie mobilă și răspundea la reclamațiile cetățenilor luând cu copy-paste poziția companiilor. Clauzele abuzive din respectivele contracte nu erau combătute de nimeni. Și chiar dacă la data semnării contractului ceri operatorului renunțarea la clauzele abuzive din contract, acesta refuză. Poți scăpa de exemplu de ”taxa de reziliere” doar printr-o sentință judecătorească.

Alte articole

One Thought to “Telefonul, cetățeanul și clauzele abuzive”

  1. ppdd

    exista ANPC – OPC , esista Politie, Procuratura si nu in ultimul rand exista Instante de judecata. Dar romanii sunt comozi si prosti de felul lor, si prefera sa plateasca decat sa-si cunoasca drepturile si sa si le apere pana la capat. .

Leave a Comment