Soferii zalauani se lupta pentru locurile de parcare

Soferii zalauani se lupta pentru locurile de parcare

Locurile de parcare mereu insuficiente raman si in 2007 una din marile probleme ale soferilor din Zalau. Din cauza ca autoritatile locale nu pot pune la dispozitia automobilistilor spatii adecvate unde sa-si lase masinile, oamenii incalca, adesea, cu buna stiinta, regulile impuse chiar de Consiliul Local, ajungand sa distruga zonele verzi sau sa ocupe trotuarele.

Situatia este cu atat mai grava cu cat, raportat la numarul locuitorilor, Zalaul este un oras care sta bine la numarul de masini. Remus Stanciu, seful Serviciului Public Comunitar-Regim Permise conducere si Inmatriculari Vehicule din cadrul Prefecturii Salaj, ne-a declarat ca, din cele 30.000 de autovehicule inmatriculate in Zalau, aproximativ 24.000 sunt autoturisme. Raportat la populatia municipiului, acest lucru inseamna o masina la 2,5 locuitori. Parcarile sunt, insa, mult mai putine. Purtatorul de cuvant al Primariei Zalau, Cristian Curta, ne-a declarat ca spatiile de parcare ocazionale cu plata sunt 880, in timp ce parcarile curente cu plata (prin tichet sau abonament de parcare) sunt 484. La acestea se adauga cele 2.197 de spatii de parcare inchiriate sau concesionate persoanelor juridice.

In acestea conditii, daca ajung cu masina in centrul urbei si isi cumpara tichete de parcare, zalauanii trebuie sa se lupte pentru un loc unde sa-si lase autoturismul. Urmarea este simpla: zona de langa Piata Agroalimentara, cea din apropierea Tribunalului ori de langa Prefectura sunt mereu ticsite de masini care stau pe trotuare si fura din spatiul destinat pietonilor.

In unele cazuri, situatia se datoreaza si comoditatii soferilor, care prefera sa isi lase autoturismele cat mai aproape de instutitia unde lucreaza, desi in centrul Zalaului exista amenajata o parcare in spatele Primariei Zalau.

Nici in ceea ce priveste parcarile de resedinta lucrurile nu sunt mai simple, cartierele fiind si ele aglomerate de masinile parcate de-a lungul carosabilului sau pe zonele verzi. Potrivit lui Cristian Curta, zalauanii au la dispozitie 2.500 de spatii de parcare pe langa blocuri pe care cetatenii interesati le pot solicita de la Primaria Zalau spre inchiriere. Daca numarul cererilor inaintate in acest sens de zalauani catre autoritatile locale este mai mare decat cel al locurilor de parcare din zona, se trece la licitarea lor, pretul de pornire fiind de 5 RON. Dupa ce parcarea este inchiriata de cetatean, Directia Generale pentru Administrarea Domeniului Public Zalau o doteaza cu un sistem de marcare, al carui cost de 90 RON trebuie suportat de chirias.

Metoda este practicata si in alte orase, dar nu toti zalauanii isi permit financiar sa liciteze si sa plateasca milioane de lei pentru a-si lasa masinile langa blocuri. Iar daca nu au bani sa-si asigure loc de parcare, oamenii se pot trezi autorismele le-au fost ridicate de Serviciul de ridicare, transport si depozitare a masinilor parcate neregulamentar contract de aceleasi autoritati locale care nu au asigurat in oras locuri de parcare suficiente.

Leave a Comment