Drojdia de panificație și dezinfectanții: cum se îmbogățesc patronii lacomi de pe urma pandemiei

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că mulți comercianți din tagma celor lacomi, caută în această perioadă să facă profit substanțial pe seama crizei provocate de coronavirus. Nici sectorul alimentar nu a scăpat de avariția unor vânzători, de departe, primul produs luat în calcul pentru o rapidă și consistentă îmbogățire fiind drojdia activă de panificație. Foarte mulți cumpărători au constatat că acest produs atât de dorit în această perioadă lipsește din cele mai multe magazine, iar principalul motiv este depășirea capacității obișnuite de producție a celor câteva fabrici de drojdie de panificație. Mulți români încearcă să reducă ieşirile din casă făcându-şi pâine în cuptorul propriu, acasă. Profitând de situaţie, anumiţi comercianţi au crescut preţul drojdiei, atât cea proaspătă cât și uscată, iar clienţii pot crede că majorarea are legătură directă cu fabrica producătoare, dar nu este deloc aşa. „Fabrica de drojdie Rompak Pașcani, care produce drojdie de panificație sub licența Pakmaya nu a majorat prețul diferitelor sortimente de drojdie fabricate și lucrează la capacitate maximă, pentru a se asigura că produsele ajung pe rafturile tuturor magazinelor din țară, după cum declară reprezentanții fabricii producătoare. În luna martie, comenzile pentru drojdie de consum casnic s-au triplat (peste trei milioane de pachete de drojdie proaspătă și uscată) față de februarie sau luna martie a anului trecut, iar situația pare să se mențină pe același trend și la începutul lunii aprilie.

“Prețurile noastre nu au suferit majorări în această perioadă și ne vom strădui să menținem această situație cât mai mult posibil. Scumpirile care pot fi observate în anumite magazine sunt strict rezultatul acțiunilor speculative ale unor comercianți”, a spus Cristina Hanganu, directorul de vânzări al Pakmaya România, conform unui comunicat de presă.

Comercianții, în “divorț” cu respectul pentru clienții fideli

Nici cele mai căutate produse de igienă și protecție nu au scăpat de lăcomia unor patroni. Multe dintre produsele de stringentă necesitate au prețuri crescute de până la zece ori; vorbim de dezinfectanți, substanțe virucide, biocide, produse de curățare suprafețe etc, dar și de mănuși de uz medical, măști chirurgicale și alte produse. Mulți zălăuani ne-au contactat și au trimis fotografii din diverse magazine acolo unde rafturile cu produse de curățenie și dezinfectanți afișau prețuri halucinante. De exemplu, prețul unui dezinfectant Igienol (preț 14 lei în marketul licență franceză din centrul municipiului, atunci când încă mai era pe stoc) ajunsese la 50 de lei la un magazin popular din cartierul Brădet, de pe strada Avram Iancu. La fel se întâmplă și cu șervețelele dezinfectante (30 de lei un pachet cu 50 de șervețele sau o banală soluție dezinfectantă, bactericidă, nici măcar virucidă, care avea un preț afișat de 56,50 de lei. În centrul municipiului, la unul dintre magazinele din vecinătatea pieței centrale, o sticluță cu gel dezinfectant costa, săptămâna trecută, 38 de lei. Nici farmaciile nu se lasă mai prejos: multe dintre farmacii vând măștile cu prețuri cuprinse între 6.5 și 8 lei, prețul fiind umflat în mod injust de câteva ori. Mai mult decât atât aceste măști au de multe ori o calitate îndoielnică și un miros greu, lucru care dă de gândit în privința provenienței și a eficienței acestora. 

Foto: © Magazin Sălăjean

 

 

 

 

6 Thoughts to “Drojdia de panificație și dezinfectanții: cum se îmbogățesc patronii lacomi de pe urma pandemiei”

  1. Anonim

    Sa le fie rusine!!!

  2. Anonim

    Dumnezeu nu bate cu bota! Vine pedeapsa, nicio grija. ??

  3. Anonim

    si pe urma plang ca s-au urcat controalele pe ei!

  4. Anonim

    Guvernul este de vină că nu plafonează adaosul comercial.

  5. Anonim

    am cumparat dela Codiflor Bradet alcool sanitar jumatate de litru la 17,99

    1. Anonim

      esti fraier.de banii aia luai un kil de palinca la 54 de grade.

Leave a Comment