Elevii sălăjeni, atraşi de tradiţiile şi meşteşugurile locale

Aproximativ 125 de elevi de gimnaziu şi liceu, alături de 20 de profesori coordonatori, s-au înscris la cea de-a doua etapă a proiectului „Sălajul Interactiv”. Proiectul, demarat în luna martie a anului în curs, a încheiat şi cea de a doua şi ultima sesiune de înscrieri, destinată elevilor nou intraţi în ciclul şcolar gimnazial clasa a V-a, respectiv în ciclul şcolar liceal clasa a IX-a.
Potrivit informaţiilor primite de la Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitarp Sălaj Plus, cea care a iniţiat „Sălajul Interactiv”, pe primul loc în clasamentul opţiunilor elevilor privind ariile de explorare alese în această etapă este aria „Sărbători, evenimente, tradiţii, meşteşuguri locale, port popular”, urmată de „Tradiţii orale-legende şi poveşti locale” şi de „Istorie şi patrimoniu, arhitectura locală, biserici, castele, conace, cetăţi, ruine romane”. „Până în acest moment, 151 de elevi din 22 de unităţi şcolare, arondate la Centrele Sălajul Interactiv Explorer, au depus 114 contribuţii realizate individual sau în grup, conform ariilor de explorare/expresie pentru care au optat la înscriere”, a precizat sursa citată. Contribuţiilor mai pot fi depuse până în luna februarie 2015, conform regulamentului proiectului.
„Sălajul Interactiv” este un proiect un iniţiat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Sălaj Plus, derulat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj şi Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă din Zalău, cu sprijinul TenarisSilcotub. Propus a se derula pe parcursul anilor 2014- 2015, proiectul are ca obiective: configurarea şi consolidarea identităţii locale şi culturale a tinerilor din judeţul Sălaj, consolidarea sentimentului apartenenţei locale a acestora, precum şi aprofundarea cunoştinţelor tinerilor în privinţa aspectelor socio-economice şi culturale locale. Mai multe detalii cu privire la regulamentul proiectului, calendarul de desfăşurare, premiile propuse câştigătorilor, pot fi regăsite pe www.salajplus.ro.

Alte articole

Leave a Comment