„Doresc să construiesc un brand care să concureze cu marii jucători de pe piaţă”

– Interviu cu Cristian Blândaş (29 ani) – fondatorul brandului COCOTTI –

• Ce este COCOTTI?
COCOTTI este cel mai nou studio de creaţie din Sălaj şi cel mai nou brand din industria îmbrăcamintei, marcă sub care funcţionează SC COCOTTI GLOBAL MARKET SRL, având domeniu de activitate producţia de îmbrăcăminte şi accesorii, specializaţi în design şi producţie de cămaşi şi accesorii pentru bărbaţi, femei şi copii. Dotaţi cu utilaje noi, foarte eficiente şi cu un consum de energie mic, alături de personalul antrenat şi orientat către detalii, producem din ţesături premium, cămaşi custom şi serie mică, de la alb – pentru ceremonie, până la verde imprimat digital cu libelule, şi accesorii, papioane – de exemplu pret-a-porter din catifea de bumbac sau haute-couture din pene. Ne dorim să fim cât mai aproape de nevoia clienţilor noştri şi, în acelaşi timp, să aducem o imagine nouă şi îndrăzneaţă pentru îmbrăcămintea din România.

• De unde v-a venit ideea de a deschide acest studio de creaţie?
Ideea a venit din pură pasiune, dar şi din nevoia mea de a mă îmbrăca şi de a purta piese vestimentare mai diferite. M-am oferit să fiu ucenic în timpul facultăţii la un croitor din oraş, unde am învăţat conceptul de piesă vestimentară, după care am luat legătura cu o fabrică de cămăşi din Bucureşti pentru a-mi apofunda cunoştinţele despre cămaşă, ca piesă vestimentară.

• Când şi-a început activitatea studioul de creaţie?
Am început activitatea în luna septembrie a anului trecut, timp în care ne-am pregătit din toate punctele de vedere (eficienţă, costuri, calitate, etichetare, ambalare), iar din luna ianuarie a acestui an am început să livrăm şi să luam comenzi.

• Cum aţi realizat investiţia?
Am profitat de oportunitatea de a participa la un concurs intitulat „Planul de afaceri”, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Cluj, în parteneriat cu Universitatea de Vest „Vasile Goldiş” Arad, proiect care era finanţat prin POSDRU („Antreprenoriat sustenabil pentru tinerii din regiunile NV şi V”). Investiţia din partea proiectului a fost de 80.000 de lei, iar eu am venit cu spaţiul unde ne desfăşurăm activitatea, în satul Treznea. Fiind în mediul rural, am oferit două locuri de muncă localnicilor, mai exact Oanei Cubleşan şi Georgianei Opriş.

• Ce perspective aveţi?
Crearea unui brand care să concureze cu marii jucători de pe piaţă.

• De unde a pornit pasiunea pentru acest domeniu şi care sunt paşii pe care i-aţi făcut pentru a vă perfecţiona?
Totul a pornit de la o cămaşă bărbătească pe care am creat-o în urmă cu cinci ani. Am conceput-o şi am realizat-o (design, croit, cusut), mai apoi dovedindu-se a fi un dezastru. Acest lucru m-a motivat să studiez/analizez fiecare părticică a cămăşii, ajungând la concluzia că o simplă cămaşă poate fi realizată din 66 bucăţi de materie primă. A fost o perioadă destul de lungă, din cauză că în zonă nu sunt specialişti în producţia de cămăşi premium.

• Spuneţi-ne câteva cuvinte despre produsele pe care le vindeţi
Am început să diversific gama de produse, mai exact cămăşile pentru bărbaţi în care intră trei categorii: cămăşi de ceremonie, cămăşi business şi cămăşi fancy. Aceleaşi categorii le găsim şi în colecţiile dedicate femeilor şi copiilor. Trecem la accesorii unde gama este una variată, de la papioane şi cravate, până la batiste de buzunar şi eşarfe ascot. Toate produsele enumerate mai sus se pot realiza şi la comandă.

• Unde se găsesc produsele COCOTTI?
În prezent se pot achiziţiona online de pe reţelele de socializare (pagina de facebook COCOTTI şi papionette.com) şi de la Ariana Cezara Fashion Zalău (vis-a-vis de Casa Armatei). Sperăm ca într-o lună să fim mai aproape de clienţi, în magazine atât din oraş cât şi din afara acestuia.
a consemnat Simina Mureşan
(P)

Alte articole

Leave a Comment