Cum l-au țepuit trei mecanici pe un român – piese vechi montate în chip de piese noi la un service auto

O escrocherie folosită de angajaţii service-ului unei cunoscute reprezentanţe auto, care foloseau la reparaţii piese second-hand şi întocmeau facturi pentru produse originale noi, a fost demascată de instanţele de judecată după un proces maraton. Deși cazul nu s-a petrecut în Sălaj, reprezintă o pildă sănătoasă pentru toți conducătorii auto care trec prin situațiile extrem de neplăcute de a ajunge cu mașina într-un service auto. Totodată, un bun motiv să fim mereu atenți și să verificăm, pentru că este dreptul nostru, sursa pieselor, starea acestora, facturile de achiziție și alte lucruri care ne pot oferi o garanție că primim ceea ce plătim și nu suntem țepuiți.

Curtea de Apel Bacău a decis condamnarea definitivă a trei dintre angajaţii service-ului Trendo Automobile, punct de lucru Bacău, la câte un an de închisoare cu suspendare.  Cei trei inculpaţi, doi dintre mecanicii care au realizat lucrările şi coordonatorul service-ului care avea ca atribuţii controlul de calitate, au fost obligaţi să achite clientului păgubit 40.000 de lei daune, 10.000 reprezentând costurile pieselor ce trebuiau schimbate şi 30.000 de lei daune morale. Lucian C., proprietarul unui autoturism Peugeot, a fost implicat într-un accident rutier în 6 decembrie 2009, soldat cu avarierea maşinii. În baza procesul verbal de daune, întocmit de asigurator, s-a dispus înlocuirea mai multor piese printre care aripa dreapta spate, uşa dreapta spate, uşa dreapta faţă etc. Bărbatul a mers cu autoturismul la reprezentanţa Trendo, unde i s-a întocmit comanda de daună, contravaloarea reparaţiilor fiind stabilită la 11.771 lei. Reprezentanţii service-ului au realizat reparaţiile, iar în documentele întocmite clientului se consemna că piese folosite sunt produse noi, originale. După ce a intrat în posesia autoturismului reparat, clientul a sesizat o serie de deficienţe la piesele schimbate, iar verificările ulterioare au confirmat faptul că luase o țeapă sănătoasă de la angajații acestui service.

Daunele stabilite pentru clientul păgubiti vor fi suportate doar de cei trei angajaţi. Reprezentanţa auto, deşi inculpată în dosar, nu a fost trasă la răspundere dintr-un viciu de procedură: nu au fost efectuate acte de urmărire penală împotriva sa, ci doar a angajaţilor. Decizia i-a nemulţumit atât pe client, cât şi pe cei trei angajaţi care au criticat decizia de a fi doar ei obligaţi la plata daunelor.

 

Alte articole

Leave a Comment