Drept la replică

Stimată redacţie,
Referitor la scrisoarea publică adresată societăţii noastre, prin intermediul ediţiei din 8 februarie a Magazinului Sălăjean de către dl. Sergiu Imbre, Compania de Apă SOMEŞ SA face următoarele precizări:
Modalitatea curentă de contractare respectiv facturare a serviciilor noastre NU este politica proprie a Companiei de Apă SOMEŞ SA, nici a autorităţilor publice din aria de deservire decât în măsura în care politica Companiei este de a respecta legalitatea. Există prevederile legale în vigoare (au fost şi în 2006 când am preluat Zalăul în administrare, sunt şi azi) care impun acest mod de contractare, respectiv facturare în cazul utilizatorilor din condominii/blocuri. Încă dinainte de anul 2006 – când societatea noastră în calitate de operator regional a preluat în administrare şi Judeţul Sălaj – legislaţia în domeniu stipula că în cazul condominiilor (blocurilor), clientul contractual al operatorului de alimentare cu apă şi de canalizare era Asociaţia de locatari/proprietari şi NU titularii de apartamente, facturarea făcându-se pe baza contorului de branşament aflat la limita de proprietate. Compania de Apă SOMEŞ nu poate fi făcuta responsabilă pentru faptul că operatorul anterior pentru municipiul Zalău a practicat metode care nu respectau prevederile legale şi nici pentru desfiinţarea după 1989 a Asociaţiilor de locatari în această localitate. Din nefericire pentru unii locatari de la bloc din Zalău – aflat din punctul de vedere al desfiinţării Asociaţiilor într-o situaţie aproape unică în ţară –drepturile individuale pot suferi, legal, anumite constrângeri în cazul locuitului în comun în cadrul condominiilor/blocurilor.
Modificările din anul 2015 a legislaţiei din domeniu chiar a înăsprit condiţiile obligatorii – şi care trebuie îndeplinite cumulativ – pentru ca locatarii de la bloc să poată beneficia de contracte individuale de apă/canal şi respectiv facturare individuală, dar posibilitatea există. În momentul de faţă, 1397 de proprietari de apartamente din 56 de blocuri din Zalău au contracte individualizate cu Compania de Apă Someş SA.
În esenţă încheierea de contracte individuale de furnizare a apei pentru apartamentele dintr-un condominiu (bloc) se poate face doar dacă TOŢI titularii de apartamente, realizează CONCOMITENT pe cheltuială proprie, instalaţii individuale de alimentare, cu câte un contor de branşament la limita de proprietate, în amonte de contorul de branşament unic existent.
În aceea ce priveşte situaţia particulară a blocului B25, strada Sf. Vineri, nr. 4, Contractul de furnizare este încheiat cu Tite Ioan, în calitate de împuternicit al proprietarilor. Măsura întreruperii furnizării a fost luată în 7 Februarie, pentru neplata facturii în termen legal, după parcurgerea etapelor legale inclusiv somaţie. Achitarea restanţelor în data de 8 Februarie a dus la reluarea furnizării serviciului.

Cu stimă,
soc. Lucian V. Croitoru
Manager Comunicare&Clienţi
Compania de Apă SOMEŞ SA

4 Thoughts to “Drept la replică”

  1. Anonim

    1. Cand un drept este anulat, este un abuz, nu o canstrangere.

    2. De ce ati preluat in 2006 Zalaul in adminsitrare daca asociatiile de locatari erau desfiintate, iar legea impunea existenta acestara ?

    3. Compania de Apă SOMEŞ poate fi făcuta responsabilă pentru faptul ca, continuua aceleasi practice nelegale ca si operatorul anterior.

    4. Un abuz nu poate fi justificat printr-o solutie (individualizarea). Un abuz ramane un abuz. Punct.

  2. Anonim

    5. Cand o sanctiune este aplicata fara a avea baza legala, este, de asemenea, un abuz nu o constrangere.

  3. Si faptul ca au manager de comunicare (oare cu ce salariu) denota risipa de bani si pretul apei si ca alizarii pentru zalauani.

  4. !!!!

    da de sefii de la jibou care folosesc in interes personal dotarile companiei ce ziceti ??? !!!

Dă-i un răspuns lui !!!! Anulează răspunsul