Agentiile de turism salajene – sub lupa inspectorilor CJPC

Agentiile de turism salajene - sub lupa inspectorilor CJPC

Agentiile de turism din judetul Salaj au fost luate la puricat de catre inspectorii Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj pentru a verifica daca acestea respecta prevederile legale la comercializarea pachetelor turistice si a biletelor de avion. In cadrul actiunii de control desfasurate in perioada 20-29 aprilie au fost verificati sapte operatori economici, respectiv SC Porolissum Turism SRL Zalau , SC Gamma Tour SRL Zalau, SC Avias Transilvania SRL Zalau, SC Andora Imob SRL Zalau, SC Loddigiarnis Production SRL Baia Mare – agentia Colibri Zalau, SC Filadelfia SRL Bistrita – agentia Filadelfia Zalau si SC Euro Pop SRL Zalau. Dupa cum ne-a declarat Dorina Rednic, inspectorul sef adjunct al CJPC Salaj, la patru dintre aceste agentii au fost constatate abateri de la legislatia privind protectia consumatorilor pentru care au fost aplicate patru amenzi in valoare totala de 3.000 de lei. In privinta legalitatii functionarii unitatilor controlate au fost gasite abateri la doua agentii care detin numai puncte de lucru in Zalau, sediurile fiind in alte judete: una nu avea licenta de turism si functiona cu licenta unitatii cu personalitate juridica din judetul in care isi are sediul, iar la o alta unitate verificata s-a constatat ca persoana care asigura conducerea operativa a agentiei nu avea brevet si functiona pe baza brevetului unei persoane din cadrul agentiei din judetul unde isi are sediul operatorul economic. In privinta existentei asigurarilor, la una din agentii asigurarea turistilor in cazul insolvabilitatii sau falimentului era cu termenul de valabilitate depasit. In acest caz, la doua zile de la efectuarea controlului, firma a contractat o asigurare noua. La o alta agentie nu era afisat in mod vizibil orarul de functionare, iar la o alta, desi acesta era afisat, nu era respectat. De mentionat este si faptul ca la nici o unitate verificata nu au fost constatate cazuri in care sa nu se elibereze documente de plata. Totodata, nu au fost gasite inregistrate reclamatii ale turistilor la nici o agentie din cele verificate si nu exista sesizari sau reclamatii depuse la CJPC Salaj cu privire la calitatea serviciilor practicate de catre agentiile de turism, a afirmat Dorina Rednic.

Tot din informatiile prezentate de comisarul sef adjunct al CJPC Salaj, reiese ca fiecare agentie de turism are obligatia sa furnizeze turistilor, in scris, in vederea incheierii contractului, informatii referitoare la localitatea de destinatie, ruta de parcurs, mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile si categoria acestora, tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare ale acestora, serviciile de masa oferite si categoria de clasificare a unitatilor de alimentatie, durata programului, cu indicarea datei sosirii si a plecarii si durata pentru care opereaza oferta turistica. Organizatorul si/sau detailistul trebuie sa comunice turistului, in scris sau prin orice alta forma corespunzatoare, inaintea incheierii contractului, informatiile de ordin general privind regimul pasapoartelor si al vizelor si formalitatile de sanatate necesare pentru calatorie si sedere. Totodata, organizatorul si/sau detailistul trebuie sa furnizeze in scris turistului, intr-un termen stabilit prin contract, inainte de data plecarii, urmatoarele informatii: orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract. Daca turistii nu au beneficiat de serviciile contractate, la intoarcerea din concediu, trebuie sa se adreseze in primul rand agentiei de turism cu care au incheiat contractul, pentru a fi despagubiti si, numai in cazul in care nu sunt multumiti de oferta agentiei de turism pot depune reclamatii la comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor.

Leave a Comment