Schimb de experienţă în Argentina pentru profesorii sălăjeni

 

Patru cadre didactice din Sălaj au participat, în perioada 29 septembrie – 3 octombrie, în Argentina, la un schimb de experienţă, ce a vizat problemele, la nivel mondial, în domeniul învăţământului tehnic. Invitaţia a fost făcută de către compania Tenaris, evenimentul fiind organizat ca o nouă etapă în dezvoltarea programului STEP (StrengtheningTechnicalEducation Program), prin care multinaţionala sprijină dezvoltarea învăţământului tehnic în mai multe ţări din lume.
În România, programul a debutat în 2012 şi până în prezent compania a investit 580.000 de dolari, cea mai mare parte a fondurilor fiind alocată pentru dotarea cu laboratoare de ultimă generaţie a două licee din municipiu, respectiv Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” şi Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul”. „Investiţiile în baza materială a şcolilor tehnice sunt importante, dar sunt doar un început”, a explicat Mirela Mihalcea, coordonator programe DESO al TenarisSilcotub. „Trecem acum într-o nouă etapă, cea a schimbărilor de substanţă, cu impact pe termen lung. Vorbim de o nouă viziune în abordarea învăţământului tehnic, iar asta presupune schimbări majore în curricula şcolară şi în modul de predare a disciplinelor tehnice în şcolile din România. Astfel de schimbări sunt esenţiale pentru a genera impactul pe care ni-l dorim: acela de a avea tineri pregătiţi cu adevărat pentru piaţa muncii”, a mai precizat Mirela Mihalcea.
Dascăli din nouă ţări, prezenţi la eveniment
Printre profesorii sălăjeni prezenţi în Argentina, alături de dascăli din alte opt ţări, s-au numărat: Florin Niste, directorul Liceului Tehnologic „Mihai Viteazul”, Ioan Lung, directorul Colegiului „Alesandru Papiu Ilarian „, precum şi Flavia Negrea, inspector şcolar învăţământ profesional şi tehnic în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Sălaj. În opinia directorului Liceului Tehnologic „Mihai Viteazul”, schimbul de experienţă l-a ajutat să descopere o nouă abordare în evaluarea elevilor şi profesorilor, astfel încât să poată exista „o pârghie instituţională care să asigure în viitor ca elevii noştri să reuşească, la sfârşitul şcolarizării, să facă faţă cerinţelor potenţialilor angajatori.”
Directorul Colegiului Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” susţine că datorită acestei experienţe s-au câştigat „noi orizonturi în managementul instituţional”. „Interacţiunea cu colegii noştri ne-a oferit posibilitatea să facem comparaţii între sistemele de învăţământ din ţări diferite. În plus, am avut şansa să descoperim aici două modele de practică în parteneriatul dintre companii şi şcoli, prin vizita pe care am făcut-o la TenarisUniversity şi Şcoala Tehnică Roberto Rocca”, a explicat Ioan Lung. De asemenea, reprezentantul ISJ Sălaj a declarat că în urma acestui schimb de experienţă se va încerca promovarea colaborării şcolilor tehnice cu TenarisSilcotub la un alt nivel. „Ne-am însuşit aici mai multe idei legate de traseul personal al unui profesor, de parteneriatul şcoală -întreprindere, de curricula, de evaluarea profesională, de indicatori. Ca inspector, voi împărtăşi experienţa mea din Argentina cu toate cadrele didactice din aria curiculară Tehnologii, încercând să promovăm la un alt nivel colaborarea şcolilor tehnice cu TenarisSilcotub,” a menţionat Flavia Negrea.
Sesiuni de training şi în acest an şcolar
Potrivit reprezentanţilor multinaţionalei, în anul şcolar 2014 -2015, compania va continua în şcolile partenere din Zalău sesiunile de training pentru profesori şi elevi. Aceştia vor face şi vizite în companie, pentru a se familiariza cu mediul de lucru industrial, cu tehnologia şi echipamentele folosite. „În paralel, echipa care lucrează alături de experţi ai Inspectoratului Şcolar, ai Ministerului Educaţiei Naţionale şi reprezentanţi ai principalelor companii industriale din Zalău, va finaliza propunerile vizând modificările în curriculele tehnice, pentru a le adapta cerinţelor angajatorilor”, a mai precizat sursa citată.

Alte articole

Leave a Comment