Cum anunțăm corect și eficient o situație de urgență la “112”

Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sălaj vine în sprijinul sălăjenilor cu o serie de informații privind serviciul oferit de Sistemul Național Unic de Urgență “112”. Există câțiva pași simpli, dar extrem de importanți, pe care trebuie să îi urmăm atunci când sesizăm autoritățile folosind acest număr de telefon, indiferent dacă este vorba de o urgență medicală, rutieră, un incendiu sau orice altă situație care are caracterul unei urgențe.

Primul pas este acela de a transmite următoarele informații: ce urgență există, unde este urgența, locul în care vă aflați, cum vă numiți, de pe ce număr de telefon sunați. Operatorul va evalua urgența comunicată în funcție de informațiile primite și va transmite mai departe forțelor de intervenție abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Dacă este nevoie de intervenția tuturor agențiilor, datele preliminare ale cazului vor fi transmise simultan, în doar câteva secunde.

După furnizarea acestor date, trebuie să rămâneți la telefon pentru a fi puși în legătură cu agenția de urgență de care aveți nevoie și pentru a primi eventuale recomandări.

Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelați din nou. Păstrarea calmului și încercarea de a răspunde cu exactitate, detaliat, la toate întrebările, sunt esențiale. Nu întrerupeți convorbirea până când nu vi se spune acest lucru.

Conform statisticilor STS, în anul 2017 s-au înregistrat aproape 1 milion de apeluri la 112, apeluri care au solicitat echipele de intervenție ISU pe întreg teritoriul României. Conform acelorași statistici, aproximativ 55 la sută dintre acestea au fost false. La nivelul județului Sălaj, în anul 2017 au avut loc peste 4.600 de situații de urgență, o bună parte dintre acestea fiind anunțate prin servicul 112.

Leave a Comment