Controale cu surprize pentru 34 de societati salajene

Controale cu surprize pentru 34 de societati salajene

Inspectorii din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au desfasurat, in cursul saptamanii trecute, 41 de controale la agentii economici din judet. Actiunile au avut ca obiectiv verificarea modului de comercializare si etichetare a painii si a produselor de panificatie. Totodata, au fost efectuate controale privind modul in care sunt respectate prevederile Legii 349/2002 pentru prevenirea efectelor consumului de produse din tutun, de verificare a respectarii prevederilor legale privind comercializarea materialelor de constructii, precum si de verificare a modului in care sunt respectate prevederile legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de leasing.

Aurora Sabou, directorul executiv al OJPC Salaj, a declarat ca 34 de societati verificate au incalcat legislatia in domeniu, iar pentru deficientele constatate s-au aplicat amenzi in valoare de 3.000 lei.

Mai multe reclamatii nefondate…

In perioada de referinta, inspectorii au cercetat si solutionat 10 reclamatii primite de la consumatori.

Cinci dintre acestea au fost depuse pentru prestari de servicii necorespunzatoare, iar in urma cercetarii, patru dintre ele s-au dovedit a fi neintemeiate. Din aceasta categorie face parte o reclamatie venita din partea unui consumator, care era nemultumit de faptul ca la cumpararea unui bilet de tren dus-intors pe ruta Jibou-Bucuresti, a primit biletul cu data de inapoiere gresita. Greseala, insa, a fost sesizata la intoarcere, in momentul in care a fost nevoit sa cumpere alt bilet. In urma cercetarii, plangerea s-a dovedit a fi nefondata, deoarece reclamantul a prezentat biletul compostat, fapt ce denota ca a fost folosit.

Singura reclamatie care s-a dovedit a fi intemeiata se refera la o asigurare pe viata, incheiata de o persoana autorizata in acest domeniu, aceasta motivand ca asigurarea ar fi obligatorie in cazul in care se doreste achizitionarea unui credit bancar. Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea de la Banca, reclamantul a avut o surpriza in momentul in care a aflat ca aceasta asigurare nu este necesara. Operatorul economic a fost sanctionat si, implicit, obligat sa inapoieze consumatorului suma de 1.400 lei, suma reprezentand prima rata a contractului de asigurare.

Alte patru reclamatii au avut ca obiect produse nealimentare defecte, care erau in perioada de garantie. Seful OJPC Salaj a spus ca, in urma verificarilor, toate plangerile s-au dovedit a fi intemeiate, agentii economici remediind deficientele sau schimband produsele, in functie de prevederile legale.

Leave a Comment