Președintele CJS, Dinu Iancu Sălăjanu: „Trebuie să facem front comun pentru a învinge acest balaur care se numește birocrație excesivă”

Ședința Consiliului Județean Sălaj de miercuri, 27 octombrie 2021, a început cu un moment de reculegere în memoria fostului consilier județean, dr. Augustin Pop, și a fostului vicepreședinte al instituției, Mircea Ghiurco.  Ședința a continuat cu abordarea și discutarea proiectelor de hotărâre aflate pe ordinea de zi. Primul proiect, cel privind aprobarea execuţiei bugetului de funcţionare şi dezvoltare al judeţului şi al instituţiilor şi serviciilor publice subordonate instituției, a dus la apariția de discuții în rândul mai multor consilieri județeni. Consilierul județean Sergiu Panie a cerut explicații privind această execuție bugetară. „Care sunt cauzele pentru care avem această execuție mică? La cheltuielile totale avem un 48 la sută, la învățământ avem 16 la sută, la sănătate 43 la sută, mă refer aici la secțiunea de dezvoltare. Acestea reprezintă de fapt cheltuielile și plățile efectuate. La reabilitarea de drumuri și poduri județene sunt doar 39,15 la sută”, a spus Sergiu Panie. De cealaltă parte, președintele Consiliului Județean Sălaj, Dinu Iancu Sălăjanu a spus că „știți cu toții prin ce criză mondială trece lumea în privința prețurilor la materialele de construcții și din această cauză s-au întârziat asfaltările pe drumurile județene. Da, ca procent nu stăm cum ne-am fi dorit. Și eu mi-am dorit o execuție mai bună până în 31 septembrie 2021. Dacă este să ne uităm la cifre și la buget și dacă este să le comparăm cu ceea ce a fost în anii trecuți, stăm mai bine, dar nu sunt satisfăcut de asta și îmi pare rău că am trecut printr-o astfel de criză. Sunt convins că la finalul anului vom sta mult mai bine și vom recupera mult din aceste întârzieri”.

Mama ei de birocrație

O altă discuție a vizat înființarea mai multor case de tip familial, procedură îngreunată din cauza perioadei lungi care a trecut până la obținerea autorizațiilor și avizelor necesare. „Nu doar licitațiile ne cauzează probleme, ci și aceste avize pe care le obținem cu dificultate. Uneori durează luni de zile. Din păcate, pentru achiziționarea unui microbus am avut două licitații la care nu s-a prezentat nimeni. Abia la a treia licitație s-a prezentat cineva. La lucrările din Șimleu suntem la a doua licitație. Probleme sunt și din cauza creșterilor de prețuri la materialele de construcție, la avize, autorizații”, a declarat în aceeași ședință de consiliu județean, directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sălaj, Violeta Milaș. „Da, să știți că avem o problemă inclusiv cu avizele. Trebuie să găsim oameni care să fie în favoarea investițiilor și în favoarea dezvoltării României. Din păcate, unii iau decizii arbitrar și își doresc alte lucruri. Și aici ne lovim de birocrația românească pe care sperăm s-o învingem până la urmă. Suntem cu o birocrație exagerată. Avem nevoie de reforme în țara asta, să vină oameni politici puternici, să facă front comun în fața acestor provocări care ne afectează pe toți și să facă politică doar acolo unde trebuie făcută. Când vine vorba de administrație este clar că trebuie să facem front comun pentru a învinge acest balaur care se numește birocrație excesivă în România”, a mai spus Dinu Iancu Sălăjanu.

Leave a Comment