Fizica lumineaza viata – la a treia editie

Fizica lumineaza viata - la a treia editie

Elevii claselor a IX-XII de la Grupul Scolar Mihai Viteazul din Zalau au prezentat saptamana trecuta, joi, in cadrul proiectului Fizica lumineaza viata – a treia editie-, mai multe creatii proprii de echipamente si instrumente functionale prin metode ale fizicii. Prezentarea este parte a activitatii Comenius 2009, fiind inscrisa in calendarul Hands of Science (tr. Mainile Stiintei) din Romania, si se adreseaza tuturor elevilor si profesorilor din invatamantul liceal. Proiectul se implica in directia identificarii a noi modele de performanta scolara in studiul fizicii si in directia ameliorarii instrumentelor de evaluare a rezultatelor scolare. Totodata, prin aceasta activitate dorim sa trezim interesul elevilor pentru cunoasterea stiintifica prin realizarea unor experimente inedite, reale sau virtuale. Anul acesta s-au inscris la competitie peste 80 de elevi din cadrul scolii, care au prezentat dispozitive experimentale, au participat la sesiuni de referate si comunicari si la expozitia de postere pe teme stiintifice , ne-a declarat Mariana Driha, profesor de fizica si initiatorul concursului, alaturi de Doina Pop si Rodica Damsa.

In cadrul sectiunii de dispozitive experimentale, tinerii de liceu si-au prezentat inventiile: detectoare de fum, de metale, de miscare si de magneti, motorase electrice, baterii solare, moara conventionala pe apa, aparate de conductibilitate a curentului electric prin apa si alte dispozitive ingenioase. Aprecierea creatiilor se va face in functie de originalitate, de inventivitate, aptitudini tehnice si de estetica. Anul acesta suntem foarte multumiti, toti cei din comisie, ca elevii s-au straduit si au creat dispozitive cu un grad de dificultate mult mai ridicat decat in primele doua editii ale proiectului, a adaugat Doina Pop. Astfel, pentru a aprecia activitatea si implicarea tuturor elevilor si profesorilor la proiect, fiecare dintre participanti a fost premiat cu cate o diploma.

Leave a Comment