Strazile din municipiu, asfaltate cu viteza melcului

Strazile din municipiu, asfaltate cu viteza melculuiBa ca e prea cald, ba ca ploua si e frig, lucrarile de asfaltare a strazilor din municipiul Zalau se desfasoara in acelasi ritm, adica la fel de incet. Din luna mai, de cand au inceput peticirea bulevardului Mihai Viteazul, angajatii Directiei Generale de Administrare a Domeniului Public (DGADP) din cadrul Primariei Municipiului Zalau au reusit sa inainteze cu asfaltarile doar ceva mai bine de un kilometru. Cu toate acestea, reprezentantii directiei asigura ca pana la termenul limita, la finele lui august, vor finaliza lucrarile.

Numai soferii stiu ce emotii incearca atunci cand sunt nevoiti sa treaca peste gropile si santurile din municipiul Zalau, atunci cand isi simt masina tremurand speriata din toate incheieturile, cu gandul la iminenta vreunei pene de cauciuc, jante lovite sau subita cedare a vreunui amortizor. O salvare insa pentru ei raman lucrarile de asfaltare pe bulevardul Mihai Viteazul, in zona industriala, si la iesirea din oras din zona Garii Zalau. Insa acum, soferii trebuie sa fie atenti ca nu cumva, intre portiunile de drum lasate neasfaltate, sa aiba norocul sa intalneasca vreun crater din sosea. Directorul DGADP din cadrul Primariei Zalau, Viorel Fagarasan, in mana caruia se afla lucrarile de asfaltare a strazilor din municipiu, spune ca nu sunt bani suficienti pentru a turna un covor asfaltic pe intreaga portiune de drum. Ne ocupam doar de sectoarele de drum unde sunt probleme mai grave. Am primit din bugetul Consiliului Local patru milioane de lei pentru toate asfaltarile de drum, trotuare, parcari amenajari si intretineri spatii verzi etc., pe intreg anul 2009. E o lucrare foarte importanta pentru noi si tinem sa ne facem treaba cat mai bine, a afirmat Fagarasan. Cu toate acestea, din luna mai, de cand au demarat lucrarile de asfaltare a bulevardului Mihai Viteazul, cu termen limita de finalizare pe 30 august 2009, muncitorii DGADP n-au reusit sa acopere soseaua decat pe aproximativ un kilometru de drum. Insa numai pe bucati. Din pacate, directorul DGADP nu ne-a dat informatii privind suprafata de strada asfaltata in zona. Si nici cat s-a cheltuit pentru aceste lucrari. Manuela Ghirutan, purtatorul de cuvant din cadrul Primariei Zalau, a afirmat ca anul acesta, pana in prezent, din fondurile municipalitatii au fost decontati DGADP nu mai putin de 1,6 milioane de lei.

Vor intr-o luna, cat au facut in trei

De aproximativ trei luni de cand au inceput asfaltarea bulevardului, lucrarea nu pare a fi nici pe jumatate incheiata. Fagarasan spune ca lucrarile sunt ingreunate din cauza ca aceeasi echipa de muncitori se ocupa si de asfaltarile de trotuare si de parcari din municipiu, precum si de alte activitati specifice directiei. Ba mai mult, din cauza temperaturilor ridicate din ultimele zile, programul de lucru al acestora a fost modificat. Astfel ca s-a lucrat doar intre orele 7 si 11 si intre orele 18 si 22. Am intampinat greutati si la pasarela din zona Garii, unde asfaltarile au fost conditionate si intarziate de lucrarile la canalizarea pluviala, care a fost colmatata si a trebuit refacuta. De asemenea, unele strazi nu vor putea fi finalizate, deoarece inca nu este terminata canalizarea sau reteaua de furnizare a apei, a afirmat directorul DGADP. Si chiar daca termenul limita se apropie cu repeziciune, Viorel Fagarasan s-a aratat optimist in privinta faptului ca lucrarile la bulevardul Mihai Viteazul vor fi gata la timp. Vom efectua lucrari de asfaltare pe bulevard pana in zona Astralis. Pana la finele lunii august avem termenul limita si vom finaliza lucrarile, astfel incat sa ne putem ocupa de strada Gheoghe Lazar, a declarat Fagarasan.

Soferii asteapta si… asteapta

Si dupa cum am amintit mai sus, unii soferi nu sunt tocmai multumiti de strazile din municipiu. Nu se poate ca in trei luni de carpeala sa asfalteze mai putin de un kilometru. Si daca e sa vorbim de strazi, atunci intreb: care asfalt? Arterele principale, bulevardul Mihai Viteazul, Kossuth, Republicii, Clujului, Crasnei si asa mai departe, toate sunt cu gropi, santuri si denivelari. Si Primaria nu ia masuri. Ca doar in subordinea lor lucreaza cei de la DGADP. Tocmai de aceea zic ca astfel de lucrari ar trebui redirectionate catre alte firme, ale caror patroni sa poata fi mustrati la buzunar pentru calitatea lucrarilor si pentru termenele depasite, ne-a spus zalauanul Alin B., sofer de 20 de ani. Iuliu S., de 30 de ani, sofer profesionist, sustine ca in oras se lucreaza prost, la fel cum se prezinta si calitatea lucrarilor. Este adevarat ca nu sunt drumar si privesc cu ochi de profan asfaltul nou care serpuieste in fata mea. Dar ii simt denivelarile, diferentele de nivel si onduleurile, vad ca imbinarile nu au fost facute cu grija si ma intreb daca vor rezista suficient incat sa merite milioanele de lei care se investesc in aceasta lucrare, ne-a spus acesta. Si nemultumirile soferilor zalauani au continuat si in privinta drumurilor din municipiu, care de altfel intra sub incidenta Consiliului Judetean sau a Drumurilor Nationale. O alta poveste trista privind situatia drumurilor la nivelul judetului Salaj, dar mai ales a soferilor, cand ajung cu masina la reparatii in atelierele auto.

Pana la iarna, vom avea strazi

Potrivit programului pe anul 2009, au fost cuprinse in lucrarile de asfaltare: bulevardul Mihai Viteazul, strada Gheorghe Lazar (strada Tudor Vladimirescu

Leave a Comment