Somerii pot invata cum sa-si vanda forta de munca

Somerii pot invata cum sa-si vanda forta de munca

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj deruleaza o campanie de comunicare privind serviciile publice de ocupare oferite tinerilor si angajatorilor. Proiectul in care se inscrie acest demers, potrivit informatiilor furnizate vineri, in cadrul unei conferinte de presa de catre Romeo Sarca, directorul AJOFM Salaj, a fost lansat in cadrul Fondului Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. Valoarea totala a fondurilor europene eligibile alocate prin proiect este de 9,198 milioane de lei. Banii servesc la pregatirea si prezentarea in mod structurat a informatiilor utile celor care-si cauta un loc de munca, dar si angajatorilor.

Somerii salajeni, nepregatiti pentru interviurile de angajare

Pentru aceasta campanie au fost realizate peste 1,2 milioane de pliante si brosuri, avand ca teme: Cum sa alegem anunturile de angajare, Cum sa realizam un bun CV, Cum sa pregatim interviul de angajare, Cum sa redactam o scrisoare de intentie, Cum puteti munci in Europa, De ce sa apelezi la serviciul public de ocupare, E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!. Aceste materiale pot ajuta tinerii aflati in cautarea, pe cont propriu, a unui loc de munca. AJOFM Salaj a folosit aceste materiale si la bursa locurilor de munca pentru absolventi, si la bursele lunare, iar o parte din ele au fost diseminate catre alte institutii (in special, distribuite la toate liceele din judet) prin a caror activitate se pot atinge grupurile tinta vizate de campanie. Informatiile cuprinse in aceste materiale sunt utile deoarece foarte multi angajatori au invocat faptul ca somerii au un nivel scazut de pregatire al interviurilor si CV-urilor. Toate aceste realizari din cadrul proiectului Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor, sunt binevenite avand in vedere faptul ca in luna iunie, in evidentele AJOFM Salaj erau inregistrati 6.067 de someri, din care 47 absolventi ai promotiei 2010, iar rata somajului a inregistrat valoarea de 5,6 la suta, in continua scadere inca de anul trecut, a precizat Romeo Sarca.

AJOFM – implicata in cresterea sanselor de angajare a somerilor

Prin serviciile oferite, respectiv, prin masurile active derulate, asa cum a subliniat vineri directorul AJOFM, institutia sta la dispozitia somerilor in vederea identificarii locurilor de munca vacante. Cu toate ca multe dintre persoanele ramase fara un job sunt nemultumite de ofertele prezentate de agentie, aceasta este doar un intermediar care urmareste sa creasca sansele de angajare ale somerilor, iar calitatea locurilor de munca din Salaj depinde de firme, de oferta in sine si de conditiile de la nivel national si european. Programul masurilor intreprinse de AJOFM Salaj, care nu este doar un casier al celor ramasi fara un loc de munca (prin acordarea indemnizatiei), cum a explicat Romeo Sarca, a dus la atingerea unor rezultate pozitive in primul semestru al acestui an.

Astfel, s-au incadrat 2.262 de persoane, din care 1.176 proveneau din mediul urban si 1.086 din mediul rural. 418 persoane, din totalul celor intrate in campul muncii, aveau sub 25 de ani, 399 intre 25 si 35 de ani, 501 persoane aveau varsta intre 34 si 45 de ani, iar 944 de persoane aveau peste 45 de ani. Romeo Sarca a mai sustinut ca din cele 2.262 de persoane incadrate in primul semestru al anului 2011, 1.492 de someri au fost angajati in urma acordarii serviciilor de mediere a locurilor vacante. 1.107 din acestia sunt incadrati pe perioada nedeterminata, iar 385 pe durata determinata. Si-au mai gasit un loc de munca patru persoane care au beneficiat de servicii de informare si consiliere, 67 de someri care au urmat cursuri de formare profesionala si 218 prin acordarea de alocatii pentru somerii care se incadreaza inainte de expirarea perioadei de somaj.

Directorul AJOFM a mai spus ca 355 de someri din cei incadrati aveau peste 45 de ani sau erau unici sustinatori de familie, 43 de persoane au beneficiat de facilitati pentru incadrarea in alta localitate cu schimbarea domiciliului si 27 de persoane prin incadrarea intr-o localitate la distanta de peste 50 de kilometri fata de domiciliu. In primele sase luni ale acestui an s-au incadrat 151 de absolventi de institutii de invatamant, respectiv, 8 proveniti din ciclul inferior al liceului sau al scolilor de arte si meserii, 78 din invatamantul secundar superior sau postliceal si 65 din invatamantul universitar.

Leave a Comment