Se schimbă regimul mașinilor abandonate pe domeniul public

Maşinile nefolosite nu vor mai putea ocupa spaţiul public la fel ca până acum – proiect de lege Perioada în care vehiculele neutilizate vor putea staţiona în parcările publice va fi scurtată de la un an la şase luni, iar somaţiile adresate proprietarului vor putea fi afişate inclusiv la adresa de domiciliu a acestuia, conform unui proiect de hotărâre iniţiat de şapte parlamentari USR şi depus la Senat. Propunerea legislativă modifică şi completează Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale. Conform expunerii de motive, una dintre schimbările propuse vizează completarea definiţiei termenului „vehicule fără stăpân” pentru a include şi maşinile înmatriculate în străinătate. În plus, faţă de forma actuală a legii, iniţiatorii propun ca în termen de cinci zile de la primirea somaţiei proprietarul să facă inclusiv dovada achitării amenzilor aferente vehiculului, nu doar a taxelor şi impozitelor. De asemenea, acesta va trebui să demonstreze că vehiculul corespunde circulaţiei pe drumurile publice conform rigorilor impuse de lege, având ITP-ul la zi. Inițiatorii mai propun introducerea obligativităţii autorităţilor să înmâneze sau, în cazuri excepţionale, să afişeze la adresa de domiciliu a proprietarului somaţia privind ridicarea vehiculului abandonat. Forma actuală a legii prevede că în cazul în care deţinătorul vehiculului abandonat nu răspunde somaţiei primite, în termen de 5 zile, maşina trece de drept în proprietatea unităţii administrativ-teritoriale pe a cărei rază se află, urmând să fie predată unei unităţi de colectare şi valorificare a deşeurilor. Iniţiatorii doresc însă ca termenul respectiv să fie prelungit de la 5 la 10 zile, iar vehiculul să poată fi inclusiv valorificat prin vânzare. În expunerea de motive, iniţiatorii arată că există o serie de aspecte de ordin procedural care îngreunează punerea în aplicare a Legii 421/2002. Una dintre ele, constă în faptul că există proprietari care, deşi nu îşi utilizează autovehiculele timp îndelungat, declară că acestea nu sunt abandonate, nedorind să renunţe la ele, chiar dacă sunt impracticabile circulaţiei. 

3 Thoughts to “Se schimbă regimul mașinilor abandonate pe domeniul public”

  1. parcarile de resedinta !! o mare nedreptate si un mare abuz din partea primariei care le inchiriaza !

    parcarile de resedinta:
    – sa fie doar pe timpul noptii !! intre orele 19:00 – 07:00
    – tariful de inchiriere /rezervare a unui loc de parcare sa fie de minim 100 lei pe luna, cu pozibilitatea dublarii/triplarii lui, in functie de cat se liciteaza. Domnia si prostia trebuiesc platite.
    – distanta locuintei de locul de parcare sa creasca considerabil, de la 30-50 de metri, la 100-200-300 de metri, deoarce sunt zone in care nu exista asemenea locuri de parcare si toti trtebuie sa aiba o sansa sa poata inchiria/rezerva un loc, nu doar cei care au NOROCUL de a avea un asemenea loc sub geamul blocului
    – orice proprietar de apartament sa poata licita/inchiria/rezerva doar un loc de parcare, indifferent de cate masni are sau nu are. Sa poti licita chiar daca nu esti proprietar de masina, dar un membru al familiei tale, care locuieste cu tine este proprietar de masina
    – sa fie interzise acele sisteme de BLOCARE a locului de parcare, chiar daca este inchiriat/rezervat, sa nu ai dreptul de al bloca cu tot felul de sisteme din tevi sau orice alceva
    – Pe timpul zile intre orele 07:00 – 19:00, toate parcarile de pe domeniul public si privat al statului/primariei sa fie cu taxa, PLATA LA ORA, cu tarife diferentiate in functie de zona centrala si zona limitrofa, in functie de cat de aglomarata este zona si cat de mare este deficitul de locuri de parcare
    – sa dispara acele tichete pe care le cumperi cu 1 leu si le completezi de 10-20 de ori cu acel pix minune care se tot sterge (asta suna la taximetristi care stau in parcari cu plata si completeaza tichetele doar cand apar cei de la ADP) . Plata sa fie la acele automate, prin SMS sau abonamente pe o luna, 2-6-12 luni.

  2. ex. la cotul stadionului, la blocul cu TDG, se vede cel mai clar modul haotic in care primaria Zalau stie sa administreze locurile de parcare din oras !

    – parcarile de pe domeniul public si privat al statului/rpimariei sa fie doar pentru autoturisme, iar pentru cele peste 3,5 tone sa fie amenajate parcari la marginea orasului ! Nu de putine ori vazi pe stradute si alei lasate ditamai camioanele, caci soferul vine cu bascula acasa sub geamurile blocului !
    – daca ai masina de firma/ INSTITUTIE, in folosinta, atunci lasa-o seara la sediul firmei , a INSTITUTIEI
    – sa nu poti inchiria/rezerva loc de parcare de resedinta pentru masinile care sun sunt proprietatea persoanleor fizice. Firmele sa nu poata face asemenea rezervari/inchirieri, sau daca se doreste, sa aiba tarife duble sau triple, fata de cel mai scump loc inchirait in zona (100-200-300 metri)
    – sa fie INTERZIS ca toti directorii si sefii de institutii sa mai foloseasca in interes propriu masinile institutiilor !! toate masinile de institutii, regii autoniome sa fie INSCRIPTIONATE cu datele intitutiei !!! (ex. mergeti dimineat la primaria Zalau, la CJ Salaj, Prefectura, ANAF, APM, DSP, DSVSA, Directia Agricola, APIA, etc si vedeti cati sefi vin de acasa cu masnile institutiei. Noaptea parcarile sunt goale, toate masinile sunt acasa la angajatii cu functii din institutie.
    – sa fie scosi samsarii cu acele autoutilitare, cu plaformele lor auto din oras ! sa le tina in parcari inafara orasului sau in parcari private !! Nu e normal ca un samsar sa ocupe toate zonele de parcare cu cele 2-3 masini ale lui si cel 3-4-5 plaforme auto !! sunt plaforme auto asa de lungi ca ocupa si 4-5 locuri de parcare si nimeni nu se leaga de ei !!
    – sa se infinteze serviciul de ridicari/tractari masini ! acest serviciu sa fie scol al licitatie pe o perioade de 2-4 ani, nu la o firma, ci la 3-4-5 firme (caci avem de unde alege) care sa se ocupe de aceasta mare ploblema !
    – amenzile sa creasca, sa se dubleze si chiar tripleze, caci la multi nu le mai pasa de valoarea lor !! sa se infinzeze CAZIERUL pentru asemena amenzi contraventionale, iar in cazul in care esti „recidivist” sa fie crescut coantumul amenzilor pana la de 10 ori !! poate asa te inveti mintye ! sa exista si alte masuri complementare pe langa amenzi: confiscarea masinii pe o perioada determinate, plata pe zi pentru aceasta perioada, ridicarea nr. de inmatriculare, suspendarea/anularea permisului de conducere ! dublarea triplarea impozitelor pe masini si poate pe toate buunurile detinute !! daca ai bani sa incalci legea, atunci insemana ca poti platii mult mai mult !

  3. Anonim

    stiti ce e tare fain? la stadion, in parcarea proaspat amenajata, ceea cu plata, nu parcheaza nimeni !!! dar in rest, toate trotuoarele sunt pline de masini !!
    de asemeni, la blocul cu UNICRM, au fost amenajate parcari, unele cu plata, , altele sunt rezervate !!! culmea nesimtirii este ca cei care au REUSIT sa-si reserve un loc, l-au si blocat iute cu acele bare galbene si sunt locuri ope care nu vezi o masinai cu zilele !! dar ce sa-i faci, aSTA E GANDIREA CELOR DIN pRIMARIE !!!

Leave a Comment