Salajenii, de profesie reclamanti

Salajenii, de profesie reclamanti

Aproximativ 750 de salajeni au luat, in cursul anului trecut, drumul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Salaj, nemultumiti de produsele achizitionate ori de serviciile de care au beneficiat. In topul reclamatiilor se situeaza clientii bancilor, urmati de salajenii abonati la serviciile TV, cablu si internet.

Sute de salajeni au depus reclamatii la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj, in cursul anului 2010, impotriva operatorilor economici din judet si nu numai. Directorul institutiei, Claudiu Silaghi, ne-a declarat ca doar una dintre sesizarile inregistrate nu a fost solutionata. In cursul anului trecut au fost inregistrate 750 de reclamatii ale salajenilor impotriva agentilor economici, jumatate dintre acestea fiind solutionate in favoarea consumatorilor. In alte 58 de cazuri, reclamantii au renuntat la acuzatii solutionand cauza pe cale amiabila, 163 au fost sesizari neintemeiate, 59 nesolutionabile iar 68 au fost redirectionate la alte institutii ori colegilor din alte judete. Cinci reclamatii au fost retrase de consumatori, a declarat Silaghi.

Cele mai multe plangeri s-au inregistrat impotriva institutiilor bancare. Nu mai putin de 270 de salajeni au reclamat serviciile financiar bancare, cea mai mare parte dintre acestia nemultumiti ca bancile continuau sa perceapa comisioane declarate ilegale prin OUG 50/2010. Pe locul doi in topul reclamatiilor se situeaza prestatorii de servicii TV, cablu si internet, impotriva acestora depunand sesizari 105 persoane.

Potrivit sursei mentionate anterior, 77 de salajeni au depus reclamatii impotriva operatorilor prestatori de servicii de telefonie mobila si fixa, 67 au fost nemultumiti de produse de folosinta indelungata – in majoritatea cazurilor pentru nedespagubiri desi produsele se aflau in garantie, 41 au reclamat furnizorii de energie, gaz, apa etc. De asemenea, 37 de persoane s-au plans de serviciile de asigurari, 35 de produse alimentare si servicii de alimentatie publica, iar 19 de reparatii auto.

Directorul CJPC Salaj sustine ca au fost si cazuri in care reclamantii s-au adresat in mod repetat pentru depunerea plangerilor. Important este ca oamenii constientizeaza ca au unde sa se adreseze impotriva unor practici comerciale ilegale. Numarul mare de reclamatii inregistrate si solutionate in cursul anului trecut au condus la despagubiri importante pentru consumatori, a afirmat Claudiu Silaghi.

In urma solutionarii recla-matiilor, consumatorii au primit despagubiri de peste 110.000 lei.

Si inceputul anului 2011 le-a dat de lucru comisarilor de la Protectia Consumatorilor. Doar in luna ianuarie a anului in curs au fost inregistrate peste 70 de reclamatii. Iar numarul acesta continua sa creasca.

Leave a Comment