Noi reguli pentru nunţi, botezuri şi mese festive. Atenţie la numărul de invitaţi!

Organizatorii de evenimente din domeniul HORECA din judeţul Sălaj vor putea organiza în continuare activităţi specifice, dar cu respectarea măsurilor de prevenire şi combatere a infecţiilor generate de Covid-19. Acestea au fost adoptate recent, în 22 septembrie, de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă (CJSU). Participarea persoanelor la evenimente este determinată de rata de incidenţei de infectare în localităţi (rata cumulată la 14 zile).

Este permisă organizarea de nunţi, botezuri, mese festive sau alte evenimente cu un număr de maximum 200 de persoane în exterior sau de maximum 150 de persoane în interior în localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 2/1000 cu respectarea normelor de protecţie sanitară. Potrivit Hotărârii, la stabilirea numărului de persoane în exterior – interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani. De asemenea, este permisă organizarea de nunţi, botezuri şi alte evenimente private cu un număr de participanţi de maximum 400 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 2 metri pătraţi pentru fiecare persoană în localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mică sau egală cu 2/1000 de locuitori. Participarea este permisă pentru următoarele categorii de persoane: vaccinate împotriva virusului Sars-Cov-2  şi pentru care au trecut zece zile de la finalizarea  schemei complete de vaccinare; prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PC (nu mai vechi de 72 de ore); prezintă rezultatul negativ certificate al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virsul (nu mai vechi de 48 de ore) sau se află în perioadacuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-Cov-2. De asemenea, în localităţile în care incidenţa este mai mare de 2/1000 şi mai mică sau egală cu 3/1000 se permite orgaizarea de nunţi, botezuri mese festive sau alte evenimente cu un număr de participanţi de maximum 150 de persoane în exterior sau maximum 100 de persoane în interior. Tot în situaţia menţionată, când rata de infectare nu depăşeşte 3/1000, este permisă organizarea de evenimente cu un număr de participanţi de maximum 300 de persoane în interior cu asigurarea unei suprafeţe de de minumum doi metri pătraţi  pentru fiecare persoană. Şi în această situaţie participarea este permisă persoanelor care sunt vaccinate sau prezintă rezultatul negativ al unui test.  Astfel de evenimente pot fi organizate şi în localităţile în care incidenţa este mai mare de 3/1000 de locuitori şi mai mică de 6/1000 de locuitori cu un număr de participanţi de maximum 200 de persoane în interior şi cu asigurarea unei suprafeţe  de minimum doi metri pătraţi  pentru fiecare persoană. Desigur, participaţii trebuie să fie vaccinaţi sau să prezinte rezultatul unui test negativ la Covid-19.

 Fără evenimente în localităţile în care incidenţa este mai mare de  6/1000 de locuitori

În localităţile unde incidenţa cumulată la 14 zile este mai mare de 6/1000 de locuitori sunt interzise organizarea de evenimente. De precizat este faptul că atestarea vaccinării, testării sau vindecării de infecţia cu virusul Covid-19 se realizează prin intermediul certificatelor digitale. Organizatorii de evenimente au obligaţia  de a scana codul QR de pe certificatul digital folosind secţiunea verificare reguli interne din aplicaţia mobilă „Check DCC” pentru verificarea autenticităţii, valabilităţii  şi integrităţii certificatului, fără a reţine nici un fel de date sau informaţii din certificatul verificat. De menţionat este faptul, că potrivit noii Hotărâri CJSU obligativitatea rezultatului negative al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-COV-2 nu mai vechi de 72 de ore  sau rezultatul negative certificate al unui test antigen rapid, nu mai veche de 48de ore, nu se aplică persoanelor care au vârsta mai mică sau egală cu 6 ani.

Leave a Comment