În sfârșit! Primii 35 de kilometri din autostrada ce va traversa Sălajul, scoși la licitație

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va scoate la licitație construcția a noii secțiuni din Autostrada Transilvania cu o lungime totală de peste 55 de kilometri, conform unor surse ale Asociației Pro Infrastructură.

Cele trei secțiuni din Autostrada Transilvania (Braşov – Borş) care urmează să fie scoase la licitație pentru Proiectare și Execuție sunt: 3A2 + 3B1 Nădășelu – Mihăiești + Mihăiești – Zimbor (16,8 km + 13,26 km); 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km); 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km).

Contactați, oficialii CNAIR au menţionat că documentaţia este pregătită şi urmează să fie validată de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), pentru a putea fi publicată apoi în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP). Termenul estimat pentru lansarea licitaţiei este finalul anului.

 

Constructori pe 120 de km din Autostrada Transilvania

Cu noile secţiuni, lungimea tronsoanelor cu constructori din Autostrada Bucureşti – Braşov – Borş (A3) va creşte la 120 de km, de la circa 65 de km în prezent (Gilău – Nădăşelu, Câmpia Turzii – Târgu Mureş, Râşnov – Cristian).

Autostrada A3 (numită şi Autostrada Transilvania pe porţiunea Braşov-Borş) face legătura dintre Bucureşti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş. În prezent, se poate circula doar pe două secţiuni: Centura Bucureşti – Ploieşti (55,5 km) şi Câmpia Turzii – Gilău (52 km).

A3 poate fi considerată cea mai ghinionistă autostradă din România. Cu cinci rezilieri, cheltuieli de peste 1 miliard de euro şi doar 110 kilometri inauguraţi din 600 în 13 ani, a doua autostradă care ar trebui să ne lege de Vestul Europei este departe de a fi gata.

 

Cel mai lung tunel din România: Tunelul Meseș

Sălăjenii se vor putea mândri, desigur, peste câțiva ani, cu cel mai lung tunel rutier din România, săpat în Munții Meseș, o lucrare ce va face parte din vestita Autostradă Transilvania, Brașov – Cluj – Borș. Tunelul ce va străbate Munții Meseș, o lucrare fără de care Autostrada nu ar fi posibilă, va fi format din două tuburi, fiecare având câte două benzi de circulație și trotuare. Banda de urgență nu este prevăzută în aceste schițe, însă, desigur, proiectul final ar putea arăta altfel decât se prezintă în acest moment. Tunelul Meseş sau “Tunelul de la Zalău” cum l-au botezat deja proiectanții, urmează să fie construit pe traseul Autostrăzii ce va porni din Brașov și se va termina în localitatea Borș, în sectorul Mihăieşti-Suplacu de Barcău. Mai exact, acesta va traversa Munţii Meseş la altitudinea de aproximativ 400 de metri. Proiectanții spun că acest tunel reprezintă cea mai bună variantă, fiind evitate săpăturile late de 120 de metri și adânci de aproape 50 de metri, așa cum erau prevăzute în varianta de traseu din studiul de fezabilitate elaborat în urmă cu 13 ani.

Compania de Drumuri a semnat în aprilie 2015 un contract de aproximativ 1 milion de lei cu Tecnic Consulting Engineering Romania pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru acest tunel rutier. După mai multe întârzieri şi o penalizare de 40.000 lei aplicată în decembrie 2015 proiectantului, data actualizată pentru finalizarea contractului a fost stabilită pentru sfârşitul lunii iulie 2017, lucru pe care pare, totuși, greu de crezut. Cu o lungime de 2,4 kilometri, “tunelul de la Zalău” ce va face parte din  Autostrada Transilvania îl va depăşi astfel pe cel de pe Transfăgărăşan, care deţine în prezent titlul de cel mai lung tunel rutier din România.

2 Thoughts to “În sfârșit! Primii 35 de kilometri din autostrada ce va traversa Sălajul, scoși la licitație”

  1. Anonim

    Vă îmbătați cu apă rece! Dacă 110 km s-au făcut în 13 ani, în cîți ani se vor face restul de 490km?

  2. Cosmin Stoica

    Oferta originala lucru pe internet: cautam persoane capabile sa obtina chiar din prima luna rezultatele pe baza carora sa castige 1500 RON (lei noi) lunar. Oferim contract de comision care va garanteaza plata rezultatelor. Ne gasiti la adresa de email: cosminstoica2015@gmail.com

Leave a Comment