Din cauza unei neînţelegeri: Aproape 20 de familii din Zalău au rămas fără apă

Din cauza unei neînţelegeri: Aproape 20 de familii din Zalău au rămas fără apă

Locatarii blocului B3 de pe strada Sfânta Vineri din Zalău au rămas, la începutul acestei săptămâni, fără apă, deoarece reprezentanţii Companiei de Apă Someş (CAS) Cluj, sucursala Sălaj au sistat furnizarea ei. Reprezentanţi ai acestora ne-au semnalat faptul că deşi la nivelul scării de bloc s-a semnat noul contract pentru serviciile de furnizare a apei şi pentru cele de canalizare toţi proprietarii de apartamente au rămas în toiul caniculei fără apă potabilă şi pentru spălat. Aceştia au inclus între posibilele cauze neplata facturilor de apă a două-trei familii, dar s-au arătat indignaţi că atâta timp cât pentru celelalte 16-17 apartamente s-a achitat consumul la zi nu este normal să se procedeze aşa. Mai mult, ei au afirmat că pentru blocul vecin încă nu s-a semnat noul contract cu Compania de Apă, dar paradoxal, locatarii nu au avut astfel de surprize.

Buturuga mică – şeful de scară

Reprezentanţii Companiei de Apă ne-au răspuns că totul a pornit de la şeful de scară care a reziliat contractul pentru furnizarea apei la nivelul scării de bloc, aspect despre care cetăţenii nici habar nu aveau. În final, după ce locatarii din blocul B3 s-au adresat Primăriei Zalău şi conducerii companiei, problema a fost elucidată, iar furnizarea apei a fost reluată.

Nu ştiu din ce motive, şeful de scară a depus solicitarea de reziliere a contractului pentru furnizarea apei încheiat între Compania de Apă şi reprezentanţii proprietarilor de apartamente. Pe şeful de scară, dar şi pe reprezentanţii blocului, i-am convocat la sediul CAS pentru a-i informa că rezilierea se poate face doar după aducerea tuturor cheltuielilor la zi. Şeful de scară nu ne-a comunicat ce a decis după ce a fost aici şi după ce a analizat restanţele care mai sunt de achitat la nivelul scării de bloc.

Cum nu ne-a dat un răspuns şi cum solicitarea de reziliere nu a fost retrasă, conform prevederilor legale, noi am întrerupt alimentarea cu apă a blocului luni dimineaţă. Spiritele s-au inflamat mai ales pentru că lumea a ştiut că blocul vecin a intrat în legalitate, dar are apă, acesta numărându-se printre cele 200 de imobile pentru care încă nu s-a semnat noul contract cu compania. După ce locatarii din blocul B3 s-au adresat Primăriei Zalău, am fost contactaţi de primarul municipiului Radu Căpîlnaşiu, care ne-a solicitat să amânăm câteva zile sistarea furnizării apei. Am reluat furnizarea apei şi nu cred că va mai fi nevoie să o întrerupem, pentru că locatarii ne-au spus că sunt dispuşi să schimbe şeful de scară. Ulterior, nol şef de scară se va prezenta la sediul companiei pentru semnarea unui alt contract. Se putea rezolva şi în alt mod această neînţelegere, ştiind că ne-am mai confruntat cu situaţii similare şi nu a fost nevoie să oprim apa. Nu trebuia ca atâtea familii să sufere pentru că nu a existat un dialog real între vecini şi între reprezentanţii blocului şi ai companiei, a afirmat Marcel Zaharia, directorul CAS, Sucursala Sălaj.

Leave a Comment