Potrivit Asociației Pro Infrastructură, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a anunțat că investiții în valoare de aproximativ 6,3 miliarde de euro pierd finanțarea PNRR. „Autostrăzile care ies din PNRR sunt: A3 Nădășelu-Poarta Sălajului, A7 Ploiești-Buzău-Focșani și ambele capete ale A8 dinspre Târgu Mureș, respectiv Târgu Neamț. De fapt, rămân doar ciotul A1 Holdea-Margina și cei 173 kilometri ai A7 dintre Focșani și Pașcani. Motivul? Unul dublu: autoritățile române nu au respectat legislația europeană în materie de achiziții publice la licitațiile loturilor care ies din PNRR și/sau acestea sunt într-un stadiu de implementare care nu permite finalizarea lor în termenul PNRR, august 2026. Vinovații? Mai întâi, responsabilii CNAIR și ai SEAP care au dat de gard cu licitațiile. Comisia Europeană a zis încă din august 2024 că nu ne mai dă banii pentru aceste tronsoane”, au scris cei de la Pro Infrastructură. Din fericire, Comisia Europeană este de acord să mute banii de la tronsoanele cu probleme la licitații care ies către cele care rămân, prin creșterea procentului acoperit prin PNRR, astfel încât să nu fie pierduți banii. „Doar că ne lovim de cealaltă bubă: progresul fizic, fiindcă autostrăzile trebuie terminate (până) în august 2026. Cu excepția primelor două loturi de la nord de Focșani, care sunt pe la 55% stadiu în teren, celelalte patru sectoare ale A7 până la Pașcani sunt la 33%, cu indulgență. Și mai rău stă A1 Margina-Holdea, vreo 20%. Toate sunt executate de UMB. Cele 6 loturi ale A7 Focșani-Pașcani trebuiau să fie toate gata în noiembrie 2025, contractual. Cei de la UMB pot da drumul la trafic secvențial pe bucăți, începând cu finalul acestui an și pot ajunge la Pașcani (până) în septembrie 2026 dacă își concentrează la maxim forțele aici. Le va fi foarte greu, dar nu imposibil”, au mai spus cei de la Pro Infrastructură.