Buteliile de gaz, în vizorul comisarilor de la Protecţia Consumatorilor

Buteliile de gaz, în vizorul comisarilor de la Protecţia Consumatorilor Doi operatori economici din Zalău au fost amendaţi pentru că nu au preluat butelii cu gaz realizate după modelul vechi. Comisarii de la Protecţia Consumatorilor Sălaj au efectuat, din nou, controale în cursul lunii iunie, în urma unei sesizări primite de la un zălăuan, care invoca faptul că la două staţii de carburanţi nu se preiau buteliile vechi.

Sesizarea a fost reală şi, în ambele cazuri, s-au aplicat sancţiuni de 3.000 de lei, dispunându-se verificarea măsurilor şi intrarea în legalitate. Dacă cele două unităţi nu se vor conforma, activitatea acestora va fi suspendată pe o perioadă de 6-12 luni, conform prevederilor legale. Reprezentanţii agenţilor economici în cauză au explicat că au acţionat conform unor dispoziţii interne, care, de fapt, încalcă legea, a afirmat Claudiu Silaghi, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj.

La nivel de judeţ, au fost efectuate 20 de controale la 20 de puncte de lucru care comercializează butelii; 18 au primit avertismente pentru neconformitatea recipientelor (mai precis, pentru că aveau deformări, erau ruginite, aveau expirată verificarea ISCIR) şi în două cazuri, cele menţionate anterior, s-au aplicat amenzi. Potrivit informaţiilor furnizate de Claudiu Silaghi, au fost oprite de la comercializare peste 200 de butelii, în valoare totală de 11.000 de lei. În total, au fost controlate 400 de butelii, cu o valoare de 22.000 de lei.

S-a observat, acum după a cincea lună de când desfăşurăm controale pe acest segment de piaţă, că s-a îmbunătăţit substanţial calitatea recipientelor oferite spre comercializare consumatorilor, până acum din 500 de butelii controlate, 490 erau cu deficienţe. Vom continua să controlăm punctele de lucru, dar şi pe cele unde am avut acţiuni până acum (să verificăm dacă au intrat în legalitate) pentru ca totul să fie bine şi pentru a nu fi puse în pericol vieţile oamenilor. Recipientele nemaifiind verificate de ani de zile din punct de vedere tehnic pot crea tot felul de surprize nedorite, a subliniat directorul CJPC Sălaj.

Nereguli în Programul Cornul şi Laptele

În urma acţiunilor de verificare a modului în care au fost respectate prevederile din cadrul Programului Cornul şi Laptele, s-au găsit nereguli la şcoli din mediul rural. Din cele aflate de la Claudiu Silaghi, s-a identificat o şcoală, unde laptele era furnizat la două zile, dar nu avea spaţii de depozitare. Mai mult, acesta avea termenul de garanţie de o zi, la temperatura, prescrisă de producător, de 2-6 grade Celsius. Şeful comisarilor de la Protecţia Consumatorilor Sălaj a dezvăluit şi faptul că s-a luat legătura cu distribuitorul de produse lactate din judeţ pentru că folia care acoperea paharele se deteriora uşor pe timpul transportului.

Pe de altă parte, s-au mai depistat probleme, la două şcoli, tot din mediul rural, în cazul distribuirii cornurilor. Au fost găsite produse, care au ajuns la copii, expirate de trei zile. Reprezentanţii celor două unităţi de învăţământ au motivat, după cum a precizat directorul CJPC, că produsele de panificaţie se primeau de două ori pe săptămână. Cele care ajungeau la destinaţie în zilele de miercuri erau împărţite copiilor abia luni, săptămâna următoare, când deja termenul de valabilitate era expirat. Nu s-au dat sancţiuni, ci doar s-a dispus intrarea în legalitate în toate cazurile identificate.

În trei luni, 178 de reclamaţii

În cursul trimestrului II, reprezentanţii CJPC Sălaj au derulat 400 de acţiuni de control, valoarea produselor neconforme controlate a fost de peste 73.000 de lei, iar a celor oprite definitiv de la comercializare, de 28.000 de lei. Diferenţa reprezintă produse oprite temporar de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate (cum ar fi: produse fără instrucţiuni de utilizare în limba română, fără traducere). S-au desfăşurat cinci acţiuni de control în colaborare cu Poliţia şi Jandarmeria, în urma cărora s-au aplicat sancţiuni şi s-au confiscat produse, iar într-un caz, din Zalău, s-a dispus oprirea temporară a activităţii.

În trimestrul II al acestui an au fost înregistrate 178 de reclamaţii de la sălăjeni, 78 dintre acestea fiind întemeiate, potrivit aprecierilor comisarilor sălăjeni. Cele mai multe dintre acestea reclamă nereguli în serviciile de telefonie mobilă, fixă, cablu de televiziune şi internet.

Leave a Comment