Nouă liceeni sălăjeni, desemnaţi câştigători în cadrul proiectului „Skills for Jobs”

Din cei 888 de elevi sălăjeni care au completat chestionarul de interese vocaţionale doar nouă au fost câştigători. Desemnarea acestora a avut loc prin tragere la sorţi, activitate ce s-a desfăşurat joi, 12 noiembrie, în organizarea Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Cluj, în parteneriat cu Asociaţia Inceptus România şi în colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj. Intitulată „concurs cu tragere la sorţi -Autocunoaşterea, fundamentul unei cariere de succes, acţiunea precizată s-a desfăşurat în cadrul proiectului strategic „Skills for Jobs”. Concursul s-a derulat, la nivel de şcoală, acordându-se câte trei premii pentru fiecare dintre cele trei unităţi de învăţământ sălăjene implicate în proiect. Astfel, dintre cei 888 elevi din judeţul Sălaj, care au completat testul JVIS (chestionarul de interese vocaţionale Jackson), au fost extraşi cei nouă câştigători, şi anume: de la Colegiul Naţional „Silvania” Zalău – Milaş Sorina Mădălina – premiul I, Covaciu Gavrian Adelina – premiul al II-lea şi Mare Andreea Bianca – premiul al III-lea. De la Colegiul Naţional „Simion Bărnuţiu” Şimleu Silvaniei au fost desemnaţi următorii câştigători:Pocola Raul Andrei, premiul I; Gal Ambra Ana-Maria, premiul al II-lea şi Crişan Cosmin, premiul al III-lea, iar de la Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău: Balota Diana Nicoleta – premiul I, Berar Marius Andrei – premiul al II-lea şi Şamşodan Sergiu Alexandru -premiul al III-lea. Valoarea premiilor este următoarea: premiul I – 1. 000 lei, premiul al II-lea – 700 lei şi premiul al III-lea – 500 lei. Cei nouă elevi sălăjeni vor participa şi la tragerea la sorţi, ce va avea loc la Cluj, unde se vor acorda câte trei premii pe judeţ, pentru ca, la final, să se acorde trei premii pe proiect.
Elevi din şapte judeţe, implicaţi în proiect
Reamintim că în cadrul proiectului „Skills for Jobs,” proiect ce are ca obiectiv principal consilierea vocationala şi de carieră, au fost înregistraţi şi pregătiţi pentru efectuarea testului de evaluare a intereselor vocaţionale 21.902 elevi din şapte judeţe (Bihor, Bistriţa – Năsăud, Cluj, Hunedoara, Maramureş, Sălaj şi Timiş). Iniţiatorii proiectului îşi doresc asigurarea unor beneficii reale şi pe termen lung pentru grupul ţintă, vizând orientarea şcolară, mai exact, asigurarea accesului elevilor spre acele instituţii de învăţământ superioare potrivite cu aspiraţiile şi posibilităţile lor, dar şi orientarea profesională. Obiectivele specifice ale proiectului mai au în vedere îmbunătăţirea şanselor la ocuparea unui loc de muncă şi creşterea gradului de integrare şi menţinere pe piaţa muncii. În judeţul Sălaj s-au implicat în derularea acestui proiect trei unităţi de învăţământ: Colegiul Naţional „Silvania” Zalău, Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Ilarian” Zalău şi Colegiul Naţional „Simion Bărnuţiu” Şimleu Silvaniei. Din cei 16.950 de elevi înregistraţi, dintre care 905 din judeţul Sălaj, care au completat Chestionarul de interese vocaţionale “Jackson”, pe scurt – testul JVIS, au primit raportul privind testarea vocaţională şi de interese. Acest test reliefează preferinţele ocupaţionale ale aplicantului sub forma unor roluri de muncă, asociate cu o ocupaţie sau clasă de ocupaţii şi stiluri de muncă, asociate cu un anumit tip de mediu sau loc de muncă. Înainte de aplicarea testului JVIS, au fost apreciate interesele vocaţionale ale elevilor, pe baza unor chestionare, 55 la sută fete şi 45 la sută băieţi, 80 la sută dim mediul urban şi 20 la sută din mediul rural. Astfel, printre domeniile ocupaţionale preferate de elevi se numără: Serviciile medicale, Dreptul, Artele interpretative, Ştiinţele biologice şi Ingineria. De asemenea, domeniile ocupaţionale pe care nu le preferă elevii sunt: activităţile administrative de birou, Agricultura, Serviciile sociale, Artele creative şi finanţele. Potrivit chestionarelor, preferinţele fetelor vizează: Serviciile sociale, educaţia elementară, activităţile literare, activităţile de predare şi Dreptul, iar preferinţele băieţilor au în vedere: Ingineria, Profesiile manuale, Agricultura, Finanţele şi Matematica. Proiectul „Skills for Jobs” vine ca o soluţie viabilă la reducerea ratei şomajului, în rândul tinerilor.

Leave a Comment