Agentii economici salajeni sunt din ce in ce mai disciplinati

Agentii economici salajeni sunt din ce in ce mai disciplinatiInspectorii din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au desfasurat, in perioada 26 martie-6 aprilie 2007, o actiune de control privind respectarea drepturilor consumatorilor la incheierea contractelor cu operatorii economici prestatori de servicii de televiziune prin cablu, telefonie fixa, internet si cei care presteaza servicii de furnizare a energiei termice.

Aurora Sabou, directorul executiv al OJPC Salaj, a spus ca au fost verificate contractele agentilor economici care au sediul central in judet. Controlul tematic a fost dispus ca urmare a intrarii in vigoare a Ordinului ANPC 92/2007 pentru aprobarea normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia.

Astfel, au fost verificate contractele a cinci agenti economici care furnizeaza servicii de televiziune prin cablu: SC Divo SRL Simleu Silvaniei, SC VMR Digital SRL Chendrea, SC Sam SA Zalau, SC Andy Astra Papp SNC Simleu Silvaniei si SC Telerecord SRL Dej. Din raportul intocmit reiese ca numai una dintre firme a fost sanctionata cu avertisment, din cauza ca nu avea mentionat in contract posibilitatea denuntarii unilaterale a acestuia cu preaviz de 30 de zile si nu facea referire cu privire la notificarea consumatorilor si solicitarea acordului acestora, in cazul in care datele pesonale sunt cedate catre terti. Pe langa avertisment, pentru a intra in legalitate, operatorul a fost obligat sa modifice contractele.

Urmatorii pe lista inspectorilor s-au aflat furnizorii de servicii internet: SC Bizar Telecom SRL Zalau, SC Divo SRL Simleu Silvaniei, SC Sam SA Zalau, SC Mega Net SRL Zalau, SC VMR Digital SRL Chendrea si SC Simplon SRL Zalau. Seful OJPC Salaj a precizat ca din cele sase societati controlate, patru aveau contracte care nu respectau legislatia in vigoare. Unul din acestea prevedea ca agentul economic poate intrerupe furnizarea serviciului fara a notifica in prealabil consumatorul; altul obliga beneficiarul de servicii prin internet sa nu denunte unilateral contractul timp de 6 luni de la incheiere, iar un altul nu dadea posibilitatea de a denunta unilateral contractul. Toti cei surpinsi pe picior gresit au fost sanctionati cu avertisment, primind ca masura modificarea contractelor in termen de cinci zile. La fel ca in primul caz, toate masurile dispuse au fost respectate.

Nici SC Uzina Electrica SA Zalau nu a scapat de controlul inspectorilor. Pentru ca, in contractul de furnizare a energiei termice nu se specifica cuantumul despagubirilor in cazul in care consumatorii au suferit pagube din culpa furnizorului, acesta a trebuit sa remedieze situatia.

Va reamintim ca, Ordinul 92 a intrat in vigoare la data de 23 martie anul curent si aduce noi reglementari in ceea ce priveste contractele preformulate incheiate intre furnizorii de servicii si consumatori. Potrivit acestui act normativ, cei in cauza sunt obligati sa includa in contracte clauze noi de informare. Cu alte cuvinte, consumatorul trebuie sa fie informat clar despre data inceperii si incetarii contractului, existand posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile fara taxe suplimentare. De asemenea, trebuie adusa la cunostinta consumatorilor modalitatea de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat. Consumatorii au dreptul de a refuza prelucrarea datelor personale in scop de marketing sau de cedare a acestora catre terti. Contractele nu vor mai avea clauze ascunse, tiparite cu litere foarte mici, prestatorii fiind obligati sa foloseasca fonturi de minim 10.

Din aceste informatii putem deduce ca agentii economici sunt pe calea cea dreapta in ceea ce priveste respectarea drepturilor consumatorilor. Sa fie oare adevarat? Va lasam pe dumneavoastra sa raspundeti la aceasta intrebare…

Leave a Comment