Iniţiativa Legislativă – Jos Timbrul de Mediu

Peste 10.000 de oameni, din toate zonele ţării, au accesat, în mai putin de o lună, site-ul http://jostimbrudemediu.info şi au semnat petiţia de anulare a taxei.
Oamenii au reacţionat pozitiv şi într-un timp relativ scurt s-a reuşit strângerea a 10.000 de semnături.
Datorită acestui fapt a fost înaintată o petiţie de STOPARE a Timbrului de Mediu către Uniunea Europeană, pentru a se dovedi că această taxă este un abuz.
Pentru ca acest proiect să poată fi înaintat Parlamentului este nevoie de 100.000 de semnături, adunate dintr-un sfert din județele țării, cu un minim de 5.000 de semnături strânse pe fiecare județ, iar acest lucru îndeamnă semnatarii petiţiei să se gândească la organizarea unei perioade de proteste, în viitorul apropiat.
OBIECTIVUL PRINCIPAL al acestei petiţii este obligarea statului român la modificarea noii taxe a Timbrului de Mediu.
Argumente:
• Principiul “poluatorul plăteşte” nu este respectat. De modificat prin fixarea unei marje fixe de CO2 care atunci când este depăşit se plăteşte în plus, indiferent dacă este maşina nouă, veche, non euro, euro 1, 2, 3, 4, 5, 6 – SISTEMUL FRANCEZ PRIVIND TAXA DE POLUARE;
• Noul timbru de mediu nu va fi cu adevărat o taxă de mediu, ci un adevărat impozit discriminatoriu. De modificat în a se stabili numai de baza emisiilor de CO2, real;
• Noile valori de impunere sunt foarte mari.De scăzut cel puţin cu 30% în funcţie de puterea de cumpărare a românilor;
• Eliminarea plăţii pentru autoturismele mai vechi de 2007 când se revând. Încalcă dreptul de proprietate şi retroactivează;
• Eliminarea dispoziţiei ca dacă vânzătorul a obţinut prin hotărâre judecătorească restituirea sau evitarea la revânzare va plăti cumpărătorul timbru de mediu. Se încalcă liberul acces la justiţie. Extul legal: ”În cazul celor care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal – dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, în baza HJ, vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii”
• Regula ”Se va plăti o singură dată timbrul de mediu” să fie în toate formele legii, nu doar în anumite cazuri.
• Dacă este o taxă pentru întreaga perioadă de viaţă a maşinii, ce se întâmplă dacă maşina este scoasa din România înainte de a se împlini această perioadă? Se poate recupera diferenţa? De stabilit în mod expres.
• ”Maşinile modificate pentru a fi utilizate de persoane cu handicap sunt excluse de la plata timbrului de mediu, în condiţiile în care cumpărătorul este tot o persoană cu handicap”.De modificat pentru că se încalcă libera circulaţie a mărfurilor.
• EXISTĂ RISCUL CA ROMÂNIA SĂ FIE ASTFEL INUNDATĂ DE MAŞINI VECHI EXTREM DE POLUANTE.
Se propune ca taxa să fie scăzută cu câteva zeci de procente (în medie 10%, însă şi 80% la unele modele) pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, vizate fiind cele mai populare maşini rulate din ţară, precum Volkswagen Golf, Opel Astra sau Ford Focus.
Prevederile tratatelor considerate relevante:
Art. 34, 36, 110 din Tratatul de funcţionare a Uniunii Europene.
Este încălcat, de asemenea, Dreptul de Proprietate, reglementat de convenţia Europeană a Drepturilor Omului.
Timbrul de mediu a intrat în vigoare, potrivit OUG nr. 9/2013, la data de 15 martie 2013.
Site: www.jostimbrudemediu.info
Membrii care au semnat petiţia – număr semnături: http://jostimbrudemediu.info/petition.php
(P)

Leave a Comment