Zvonoteca

# Un cititor supărat l-a informat pe zvonăraș, în cursul zilei de luni, despre faptul că la unul din magazinele de cartier din Zalău, aripa Brădet, unul cu prețuri mari cât lauda de sine a celor în cauză, a zărit o specie foarte rară de gândăcel. Mica ființă rătăcea ca un somnambul într-un vis copleșitor, printre cutiile de iaurt și lapte. Cititorul a contactat cea mai apropiată grădină zoologică, însă reprezentanții instituției au spus că nu mai au spații de cazare. Așa că cititorul a sunat la alte instituții sau a încercat cel puțin să sune, la orele târzii de după-amiaza… poate – poate cineva se va îndura să ofere un foster, dacă nu o adopție, pentru gândăcelul nostru. Nu știm dacă cineva i-a răspuns omului la telefon, dar sperăm că delicate goangă din poveste e bine, sănătoasă și că va fi transferată în natură, acolo unde, de altfel, îi este locul. Sau mai bine nu, nu în natură, că a început dezinsecția în Zalău…

# Înțelegem cu toții precauția sau hai să-i spunem pe nume – teama – instalată printre comercianți, mai ales a celor care vând lucruri de valoare, după evenimentele din Zalău, în urma loviturilor ce au avut loc în ultima vreme, în municipiu. Înțelegem, de asemenea, o măsură demnă de salutat, dar și salutară într-un caz de excepție, aceea prin care în unele unități comerciale s-au instalat paznici pe timpul programului ori oameni în uniforme care mai pot alunga, prin prezența lor, din intențiile necurate ale tâlharilor. Cu toate acestea, excesul de zel nu face bine nimănui. Nici comerciantului, cu atât mai puțin clientului care se trezește nu de puține ori pus la punct sau luat la rost, de parcă ar intra fără cipici în încăperea reactorului nuclear. Prezența acestor oameni în magazine trebuie să fie extrem de discretă și sub nicio formă nu trebuie să depășească scopul pentru care postul a fost înființat. A da sugestii, lecții, chiar a vorbi fără rost sau neîntrebat, a lua chiar la rost cumpărătorul sau a-i sta în ceafă în timp ce se uită prin vitrine, reprezintă nu doar mostre de lipsă de bun simț, ci și cea mai rapidă modalitate prin care clientul face stânga-împrejur și iese, enervat, din magazin, fără să mai cumpere ceva! Aviz amatorilor!

Leave a Comment