Irlanda: Reclamele la jocuri de noroc ar putea fi restricționate pe Social Media și în spațiul radio-TV

Un proiect de lege propus recent în Irlanda vizează interzicerea difuzării reclamelor la jocuri de noroc către publicul larg. Singurii utilizatori care vor vedea publicitatea din acest sector sunt aceia care au optat în prealabil pentru a vedea aceste reclame.

Această modificare pare a fi una destul de impactantă, însă trebuie avut în vedere faptul că, luna trecută fusese propusă o interdicție totală a publicității pariurilor și jocurilor de cazinou pe rețelele de socializare, informează TopCazinouriOnline.

„Se intenționează ca o persoană să poată primi publicitate pentru jocuri de noroc doar dacă optează să o primească pe o platformă sau, în cazul rețelelor sociale, doar dacă o persoană se abonează la astfel de servicii și platforme și își dă consimțământul pentru a primi astfel de publicitate”, a declarat ministrul irlandez pentru reforma legislativă, James Browne, care a condus proiectul de lege.

În același timp, proiectul de lege face referire și la restricții publicitare în radioteleviziune. În acest moment, se dorește interzicerea reclamelor publicitare referitoare la jocuri de noroc în intervalul 5:30 și 21:30. Deși poate părea drastică, această măsură este una care îi lasă loc acestei nișe să-și desfășoare activitatea.

„Proiectul de lege prevede, de asemenea, o putere extinsă care să permită le autorităților să prescrie orele, locurile și evenimentele în care publicitatea pentru jocurile de noroc poate fi difuzată, afișată sau publicată și să specifice frecvența, durata și cantitatea de reclame”, a declarat Browne.

Browne a explicat faptul că, în acest moment, nu se dorește o restricție totală a difuzării promoțiilor din sfera jocurilor de noroc, ci numai direcționarea acestora către publicul interesat. Chiar și așa, se dorește inserarea unei legi prin care să se pedepsească încurajarea persoanelor de a practica jocuri de noroc.

Este vorba despre o „nouă infracțiune, în cazul în care un titular de licență propune orice formă de inducere a unei persoane pentru a o încuraja să joace sau să continue să joace. Aceasta include oferirea de ospitalitate sau tratament VIP, pariuri gratuite sau tratament favorabil/ cote mai bune pentru a atrage o persoană să joace”, a afirmat Browne.

„În urma consultării cu autoritățile, pot fi elaborate reglementări pentru a limita sau interzice oferirea de promoții de către titularii de licență care încurajează direct sau indirect publicul larg să joace”, a adăugat ministrul irlandez.

Proiectul de lege mai putea suferi și alte modificări, întrucât mai trebuie să treacă de camera inferioară, apoi va fi dezbătut în Senat și în final va avea nevoie de aprobarea președintelui.

În Anglia, s-au restricționat deja reclamele la jocuri de noroc în care figurează personalități cunoscute în rândul adolescenților, iar operatorii au decis să renunțe, din proprie inițiativă, la reclamele la pariuri în timpul partidelor de fotbal. De asemenea, se așteaptă că echipele din Premier League să opteze pentru o suspendare a reclamelor la jocuri de noroc de pe echipamentul de joc. În caz contrar, guvernul Britanic va implementa o serie de măsuri drastice în acest sens.

One Thought to “Irlanda: Reclamele la jocuri de noroc ar putea fi restricționate pe Social Media și în spațiul radio-TV”

  1. […] Un proiect de lege propus recent în Irlanda vizează interzicerea difuzării reclamelor la jocuri de noroc către publicul larg. Singurii utilizatori care vor vedea publicitatea din acest sector sunt aceia care au optat în prealabil pentru a vedea aceste reclame. Această modificare pare a fi una destul de impactantă, însă trebuie avut în vedere faptul că, luna trecută fusese propusă o interdicție totală a publicității pariurilor și jocurilor de cazinou pe rețelele de socializare, informează TopCazinouriOnline. „Se intenționează ca o persoană să poată primi publicitate pentru jocuri de noroc doar… Citeste mai mult […]

Comments are closed.