“Transurbis” renunţă la cursele nerentabile din Zalău

Un proiect de hotărâre ce vizează modificarea unor trasee ale curselor regulate de pe raza municipiului Zalău precum şi anularea celor declarate a fi nerentabile a fost aprobat de consilierii locali, urmând să intre în vigoare. Referatul întocmit de Direcţia Tehnică a Primăriei, în baza datelor furnizate de Transurbis şi a solicitărilor cetăţenilor a avut la bază, spun funcţionarii din Direcţia Tehnică “nevoia de optimizare a programelor de transport prin eliminarea programelor întrerupte dar şi reducerea consumului de carburant”. Lucruri care nu puteau fi posibile în cazul în care, spun cei responsabili, cursele care aveau doar câţiva călători ar fi continuat să se afle pe afişele Transurbis. Astfel, concret, au fost modificate orele de plecare ale unor curse, decalându-se cu diferite intervale de timp cuprinse între 5 şi 15 minute. Au fost scoase peste 25 de curse, majoritatea din şi înspre Brădet, liniile 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 22 având acum mai puţine curse, tocmai din considerentul care a stat la baza acestor modificări: lipsa de călători la anumite ore.

Proiectul a generat controverse în cadrul şedinţei de consliu local, mai mulţi consilieri spunând că acest proiect a fost făcut fără consultarea cetăţenilor, beneficiarii acestor servicii. Reprezentanţii Transurbis au spus că există solicitări “verbale” şi că intenţia de a scoate aceste curse, care erau, în majoritate, seara târziu sau în weekend la orele amiezii. Mai mult decât atât, aceştia au precizat faptul că aceste modificări au fost testate în prealabil, în fiecare staţie existând afişaje care anunţau aceste intenţii. Consilierul Daniela Coţa a obiectat spunând că s-au scos 30 de curse şi că cetăţenii nu sunt consultaţi atunci când se iau astfel de decizii care îi privesc în mod direct. De altfel, consilierii PSD au fost cei care s-au abţinut în momentul votului, şi în privinţa acestui proiect.

Primarul Radu Căpîlnaşiu şi directorul Transurbis au explicat că aceste curse erau total nerentabile, aveau câte doi-trei călători iar în acest fel autobuzele circulau goale şi consumau carburant şi resursă umană aproape degeaba. Au fost modificate totodată şi câteva trasee iar la o parte din ele s-a renunţat în întregime. Cursele care au fost scoase, programul şi traseele aprobate, le puteţi consulta aici

 

Alte articole

Leave a Comment