Servim muste, mizerie si ceva produse expirate!

Servim muste, mizerie si ceva produse expirate!Bucatarii murdare si intesate de muste, mancare neacoperita in frigidere, produse expirate ori in ambalaje fara elemente de identificare, lipsa orar de functionare a restaurantului, precum si cantare neverificate metrologic – sunt doar cateva din neregulile constatate de comisarii de la Protectia Consumatorilor Salaj, in controalele efectuate ieri doar la cateva din restaurantele si pensiunile din Zalau. Sunt abateri care le-ar putea aduce patronilor amenzi usturatoare, chiar si decizii de suspendare a activitatii, in cazul in care acestia nu vor lua toate masurile necesare pentru a intra in legalitate.

Controalele efectuate ieri de catre comisarii de la Protectia Consumatorilor, in unele pensiuni si hoteluri din Zalau, au scos la iveala nenumarate nereguli. Inca de la intrarea in Receptia unui hotel de trei stele, situat la iesirea din Zalau, comisarii au constatat lipsa afisarii licentei si brevetului de turism si a Codului Unic de Inregistrare al unitatii, lipsa clasificarii restauratelor (in functie de numarul de stele), lipsa orarului de functionare a restaurantului, precum si neafisarea corecta a numarului Telcons. In restaurantul hotelului, comisarii au constatat ca patronul tocmai a marit spatiul destinat clientilor, nerespectand insa spatiul alocat pentru nefumatori. In lista de meniuri, gramajul portiilor era tinut la secret (neafisat), astfel incat clientul sa nu stie la ce sa se astepte cand comanda fie un platou taranesc, fie frigarui ori aripioare. In bucatarie insa, problemele au fost cu mult mai grave: mizerie, plin de muste, mancare neacoperita in frigidere si produse expirate. Comisarii au gasit 1,9 kilograme de aripi de pui congelat in valoare de 20,5 lei fara elemente de identificare a produsului si trei cutii de iaurt de 450 de grame fiecare cu termenul de valabilitate depasit de aproape o luna. Ba mai mult, intr-un vas neacoperit din frigider, comisarii au gasit o musca ce se zbatea sa-si ia din nou zborul. In congelatoare, produsele din carne erau neambalate corespunzator. Din fericire, toate produsele neconforme au fost distruse pe loc de comisarii de la Protectia Consumatorilor.

La o alta unitate de alimentatie publica controlata, tot de trei stele, comisarii au constatat lipsa verificarii metrologice anuale a cantarului de bucatarie, patroana scuzandu-se ca i-a anuntat pe cei in masura sa le verifice doar ca n-au venit. Totodata, produsele de tip fast-food nu aveau afisate gramajele pe lista de meniu, la fel si la vinuri, bauturi racoritoare si cafea. Si aici, comisarii au gasit produse expirate, si anume 100 de grame de condimente cu termenul de valabilitate depasit, precum si o caserola de carne de mici stricata si produse ambalate necorespunzator. In cadrul controlului, s-a constatat si faptul ca unitatea nu era dotata cu aparat de ventilatie, in local fiind permis fumatul.

La alte doua restaurante, de curand deschise in Zalau, comisarii au constatat cateva nereguli pentru care patronii s-au ales doar cu sanctiuni, cu avertismente si masuri de intrare in legalitate. Este vorba de neafisarea pretului pe gramaj la unele produse din lista de meniuri si de abateri precum neafisarea in loc vizibil a Codului Unic de Inregistrare al unitatii.

Patronii risca amenzi piperate

Incercand sa scape de amenzi, unii patroni au tinut sa-i faca pe comisari sa inteleaga faptul ca unele produse expirate erau, culmea, pentru familie, iar mancarea statuta de cateve zile in frigidere pentru personal. Dau vina si pe criza financiara, pe faptul ca au clienti putini si ca astfel nu le trece marfa. Altii au recunoscut ca nu pot tine pasul cu atatea legi. Scuzele insa nu-i scutesc de sanctiunile insotite de amenzi si masuri de intrare in legalitate.

Astfel ca, pentru abaterile constatate in decursul zilei de ieri, patronii unitatilor respective au primit din partea comisarilor Invitatii sa se prezinte la sediul CJPC Salaj pentru semnarea actelor de control si pentru stabilirea, de comun acord, a termenelor de remediere a deficientelor. Patronii unitatilor la care s-au descoperit nereguli majore risca insa amenzi usturatoare, cuprinse intre 2.000 si 20.000 de lei, precum si decizii de suspendare a activitatii, daca nu vor lua toate masurile necesare pentru a intra in legalitate.

Potrivit directorului coor-donator adjunct al Comi-sariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj, Dorina Rednic, controalele vor continua si in urmatoarea perioada. Astfel de actiuni fac parte dintr-o inspectie tematica ce se desfasoara la nivel national, privind respectarea drepturilor consumatorilor in cadrul serviciilor furnizare la nivelul unitatilor de cazare si alimentatie publica din judet.

Leave a Comment