Programul ”Rabla” 2014 vine cu noutăți

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, împreună cu Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), supun dezbaterii publice Ghidul de finanţare a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional – ”Rabla”. Proiectul se află postat pe site-urile instituţiilor, la adresele www.mmediu.ro şi www.afm.ro.
Ce este nou în Programul ”Rabla” 2014? Administrația Fondului pentru Mediu va aloca un număr de 20.000 tichete, bugetul total fiind de 140 milioane de lei. Pentru prima dată tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie alocate electronic în sistemul informatic al AFM. De asemenea, se va utiliza un singur tichet electronic pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, valoarea acestuia este de 6.500 de lei. În urma analizei făcute cu privire la desfăşurarea programului Rabla în ultimii ani, pentru 2014 au fost aduse modificări majore în desfăşurarea lui. Astfel, în acest an, persoanele fizice care doresc să beneficieze de un tichet electronic se vor adresa direct producătorilor validaţi în program. De asemenea, persoanele fizice și juridice, precum şi instituţiile publice care dețin autovehicule cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani de la anul fabricației se pot înscrie în program.
Pentru stimularea achiziţionării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 lei pentru: achiziţionarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6; achiziţionarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii ce CO2 mai mică de 100g/km sau achiziţionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare județ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). La nivelul fiecărui județ, vor fi repartizate în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validați şi situate în respectiva unitate teritorială. Pentru persoanele fizice, sesiunea de finanţare va fi organizată în patru etape, fiecare etapă având o durată de câte 60 zile. În prima etapă, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare județ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidenţele DRPCIV. În a doua etapă, tichetele aferente fiecărui judeţ rămase neutilizate, precum și cele alocate pentru care s-au anulat notele de înscriere, vor fi redistribuite în mod egal între punctele de lucru aparţinând producătorilor validați din respectiva unitate teritorială. În a treia etapă, tichetele rămase se împart, în mod egal, între punctele de lucru ale producătorilor validaţi din judeţul respectiv. În această etapă, orice producător validat poate ceda tichetele alocate în favoarea unui alt producător validat, cu obligaţia de a informa, în prealabil, Administraţia Fondului pentru Mediu. În ultima etapă, tichetele rămase se vor împărți în mod egal, între punctele de lucru. Pot participa doar producătorii validaţi care, în etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate. În cazul în care la sfârşitul ultimei etape vor rămâne tichete neutilizate, acestea vor fi anulate. În 2013, Sălajul a avut alocate 417 de vouchere.

Leave a Comment