Primariile sunt obligate sa organizeze compartimente de audit public intern

Primariile sunt obligate sa organizeze compartimente de audit public intern La intalnirea de lucru a Asociatiei Comunelor din Romania, care a avut loc joi, la Meseseni, a participat si prefectul de Salaj, Vegh Alexandru. Temele abordate in cadrul intalnirii au vizat reforma in invatamant, probleme semnalate de Agentia Nationala de Plati si Interventii in Agricultura, dar si subiecte legate de legislatia referitoare la inmatricularea autovehiculelor.

In cadrul amintit, prefectul judetului Salaj a prezentat si un raport privind existenta structurilor de audit public intern la nivelul primariilor si a solicitat primarilor, acolo unde se impune acest lucru, sa organizeze aceste structuri.

Conform raportului prezentat, din 61 de unitati administrativ-teritoriale din judet, in doar 3 au fost organizate compartimente de audit public intern conform legislatiei in vigoare, un procent de 25 la suta dintre (15 primarii) au incheiat contracte de prestari servicii, iar 70 la suta (43 primarii) nu au organizata structura de audit intern. Conform legislatiei, incalcarea obligatiei de a institui la nivelul institutiilor structuri de audit public intern constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 3.000 la 5.000 de lei.

Subiectele din cadrul intalnirii de lucru au vizat si completarea si actualizarea registrelor agricole de catre primarii. Astfel, pana la data de 31 ianuarie, toate primariile din judet trebuie sa raporteze in scris finalizarea acestora precum si problemele cu care se confrunta. De asemenea, toate primariile trebuie sa identifice locatii pentru construirea de camine pentru batrani, situatie care va fi transmisa Institutiei Prefectului pana in data de 2 februarie.

Leave a Comment