Fara reclamatii la casele de schimb valutar

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a luat decizia de obliga, atat clientii caselor de schimb valutar, cat si angajatii acestora, de a completa, la ghiseu, in momentul in care fac o tranzactie, un formular care va trebui semnat de ambele parti. Potrivit ANPC, prin aceasta decizie se urmareste informarea clientilor de catre casele de schimb valutar in legatura cu comisionul si cursul de schimb practicate, existand numeroase sesizari din acest punct de vedere, in sensul ca unii agenti de schimb valutar ImascheazaI cursul de schimb valutar – care ar trebui afisat vizibil la intrare, cu alte informatii, iar clientul – din cauza unei informari in corecte, ajunge sa se ItepuiascaI singur.

Din informatiile primite de catre directorul executiv al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului Salaj, Aurora Sabou, casele de schimb valutar din judet nu se confrunta, insa, cu asemenea probleme. IChiar am avut intalniri cu colegii altor oficii judetene, care s-au plans de problemele pe care le ridica, in judetele pe care le reprezinta, casele de schimb valutar. La noi, in Salaj, insa, nu am avut nici macar o reclamatie – de cand sunt eu director, cu privire la problemele sesizateI, ne-a declarat Aurora Sabou.

Insa, indiferent de existenta sau nu a problemelor in cauza, formularele de schimb valutar vor trebui sa intre in IfunctiuneI si in Salaj. Acest formular este un fel de contract intre case de schimb si cel care vinde sau cumpara valuta – un fel de garantie semnata de ambele parti, pentru evitarea situatiilor ulterioare in care clientii se plang ca nu au vazut adevaratul curs valutar la care au schimbat banii sau nu au stiut de comisioanele practicate.

Formularele mai sus mentionate nu inlocuiesc, insa, bonurile fiscale care trebuie date, in prezent, la orice tranzactie. Acestea vor fi insa eliberate doar dupa ce noile formulare sunt semnate. Formularele vor trebui tiparite si in limba engleza, pentru clientii straini.

Leave a Comment