Ce reguli rutiere încalcă, în principal, conducătorii de trotinete, bicicliştii sau motocicliştii?

Drumurile rutiere nu „aparţin” doar şoferilor. De la motociclişti până la utilizatori de trotinete sau pietoni, cu toţii folosesc carosabilul, într-o măsură mai mare sau mai mică, conform unui comunicat remis redacţiei. Iar cel mai important este ca interacţiunea dintre toţi aceşti participanţi la trafic să se desfăşoare în siguranţă, fără incidente, iar fiecare dintre ei să respecte regulile de circulaţie. Lucru care, din păcate, nu se întâmplă întotdeauna, după cum indică statisticile Inspectoratului General al Poliţiei Române – IGPR, transmise la solicitarea APPA.

Cele mai încălcate reguli de către utilizatorii de trotinete: neasigurarea la schimbarea direcţiei şi neacordarea de prioritate

Potrivit sursei citate, în anul 2021, au fost înregistrate 21 de accidente rutiere grave în care au fost implicaţi conducătorii de trotinete, 19 dintre acestea fiind produse cu vinovăţia acestora, arată datele IGPR. În urma producerii accidentelor rutiere, 14 conducători de trotinete au fost răniţi grav.

Principalele reguli rutiere pe care le încalcă conducătorii de trotinete sunt: neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers, neacordarea priorităţii, respectiv transportul pasagerilor pe trotinete.

Pe de altă parte, principala regulă pe care conducătorii de autovehicule o încalcă, în ceea ce priveşte conducătorii de trotinete, este nepăstrarea distanţei laterale faţă de aceştia atunci când îi depăşesc.

Cele mai încălcate reguli de către motociclişti: neasigurarea şi mersul cu viteză excesivă

Anul trecut, au fost înregistrate 414 accidente rutiere grave în care au fost implicaţi motociclişti, 259 dintre acestea fiind produse cu vinovăţia acestora. În urma producerii acestor accidente rutiere, au decedat 100 de motociclişti, iar 336 au fost răniţi grav.

În general, principalele reguli rutiere pe care le încalcă motocicliştii sunt neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi viteza excesivă/neadaptată. De altfel, în 2021 au fost aplicate 684 de sancţiuni contravenţionale motocicliştilor, pentru încălcarea regulilor de circulaţie, respectiv 1.008 sancţiuni conducătorilor de mopede.

Pe de altă parte, principalele reguli pe care conducătorii de autovehicule le încalcă, în ceea ce priveşte motocicliştii, sunt neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers şi neacordarea priorităţii, subliniază sursa citată.

Principalele reguli încălcate de biciclişti: neatenţia la drum şi consumul de alcool

În 2021 au fost înregistrate 584 de accidente rutiere grave în care au fost implicaţi biciclişti, 455 dintre acestea fiind produse cu vinovăţia acestora, arată datele IGPR. În urma acestor accidente, au decedat 153 de biciclişti, iar 433 au fost răniţi grav.

Principalele reguli rutiere pe care le încalcă bicicliştii sunt: neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers, vizibilitatea redusă şi consumul de alcool (mai ales în mediul rural). De altfel, anul trecut au fost aplicate 41.003 sancţiuni contravenţionale bicicliştilor, pentru încălcarea regulilor de circulaţie.

De cealaltă parte, principala regulă pe care conducătorii de autovehicule o încalcă, în ceea ce priveşte bicicliştii, este nepăstrarea distanţei laterale.

Unii pietoni traversează neregulamentar

Anul trecut au fost înregistrate 1.748 de accidente rutiere grave în care au fost implicaţi pietoni, 999 dintre acestea fiind produse cu vinovăţia acestora. În urma producerii acestor accidente rutiere, au decedat 616 pietoni şi 1.200 au fost răniţi grav.

Principalele reguli pe care le încalcă pietonii sunt: traversare neregulamentară şi circulaţia pe partea carosabilă. De altfel, în anul 2021 au fost aplicate 73.006 de sancţiuni contravenţionale pietonilor, pentru încălcarea regulilor de circulaţie.

Împarte drumul. Fii #treazlavolan!

Dincolo de toate statisticile menţionate există, din păcate, şi toate regulile încălcate de şoferi. În ansamblu, toate greşelile participanţilor la trafic au condus, anul trecut la un total de 4.912 accidente grave, soldate cu decesul a 1.779 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.787.

Având în vedere tot acest context, pentru al şaptelea an consecutiv, campania naţională de siguranţă şi prevenţie rutieră FII TREAZ LA VOLAN! revine cu sfaturi pentru participanţii la trafic. În acest an, proiectul este construit în jurul temei „Împarte drumul!”, adresându-se atât şoferilor, cât şi pietonilor, bicicliştilor, motocicliştilor şi utilizatorilor de trotinete.

Astfel, în perioada 15 iulie – 30 septembrie 2022, toţi participanţii la trafic vor afla mai multe despre cum să împartă drumul şi de ce elemente de siguranţă trebuie să ţină cont în interacţiunea lor cu ceilalţi.

Demersul „FII TREAZ LA VOLAN!” este iniţiat de APPA – Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor şi se derulează cu sprijinul UNSAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România, BAAR – Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România şi UNSICAR – Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.

De asemenea, campania este realizată cu sprijinul Partenerilor EUROINS România, OMNIASIG VIG, ALLIANZ-ŢIRIAC Asigurări, GRAWE România, GROUPAMA Asigurări, LIFE IS HARD, CHIRIC & CHIRIC, ASIROM VIG, DESTINE Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, GENERALI România, AUDATEX, IDEA Broker, INTER Broker, CAMPION Broker, MILLENIUM Insurance Broker, GLOBASIG Broker, DAW Management Broker, FABRICA de Asigurări, eClaims Assistance, ASISOFT, ROM Insurance, PRESTIGE Broker, MAXYGO Broker, DAUNE.expert, GARANTA Asigurări, HOBBIT Broker şi FIVEPLUS.

Proiectul se desfăşoară, de asemenea, cu sprijinul Asociaţiei motoADN, Rebel în România şi TĂTUC Serv Consulting.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise către publicul larg şi cu sprijinul Partenerilor Media RFI România, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROŢI.ro şi AutoŞtiri.ro, se mai arată în comunicat.

Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro

3 Thoughts to “Ce reguli rutiere încalcă, în principal, conducătorii de trotinete, bicicliştii sau motocicliştii?”

  1. […] Drumurile rutiere nu „aparţin” doar şoferilor. De la motociclişti până la utilizatori de trotinete sau pietoni, cu toţii folosesc carosabilul, într-o măsură mai mare sau mai mică, conform unui comunicat remis redacţiei. Iar cel mai important este ca interacţiunea dintre toţi aceşti participanţi la trafic să se desfăşoare în siguranţă, fără incidente, iar fiecare dintre ei să respecte regulile de circulaţie. Lucru care, din păcate, nu se întâmplă întotdeauna, după cum indică statisticile Inspectoratului General al Poliţiei Române – IGPR, transmise la solicitarea APPA. Cele mai încălcate reguli de către… Citeste mai mult […]

  2. […] Drumurile rutiere nu „aparţin” doar şoferilor. De la motociclişti până la utilizatori de trotinete sau pietoni, cu toţii folosesc carosabilul, într-o măsură mai mare sau mai mică, conform unui comunicat remis redacţiei. Iar cel mai important este ca interacţiunea dintre toţi aceşti participanţi la trafic să se desfăşoare în siguranţă, fără incidente, iar fiecare dintre ei să respecte regulile de circulaţie. Lucru care, din păcate, nu se întâmplă întotdeauna, după cum indică statisticile Inspectoratului General al Poliţiei Române – IGPR, transmise la solicitarea APPA.  » Mai multe detalii […]

  3. Anonim

    Bicicletele și trotinetele trebuie interzise pe trotuar, sunt un pericol pt cetățeni. Numai în democrație e moda asta să pui în pericol pietonii pe trotuar !

Leave a Comment