Furnizorii de servicii medicale din Sălaj, verificaţi dacă folosesc cardul de sănătate

Echipe mixte, formate din reprezentanţi ai Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate (CJAS) Sălaj şi ai Direcţiei de Sănătate Publică Sălaj, vor ajunge în această perioadă în spitale şi la medicii de familie pentru a verifica utilizarea cardului de sănătate. Controalele se desfăşoară în baza unui ordin emis de preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi îi vizează pe toţi furnizorii de servicii medicale din judeţ. „Activităţi de control am demarat încă de săptămână trecută. Acestea vor continua şi în următoarea perioadă şi se va verifica modul de utilizare a cardului de sănătate la toţi furnizorii de servicii medicale din tot judeţul, nu doar la spitale sau medici de familie. Echipele sunt formate din inspectori ai Casei şi ai Direcţiei de Sănătate Publică Sălaj”, a precizat Marius Tăutu, preşedintele CJAS Sălaj.
Reamintim că din 1 septembrie, cardul naţional de sănătate a devenit unicul instrument de decontare şi validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate pentru asiguraţii cu vârsta de peste 18 ani. Sălăjenii care nu au intrat încă în posesia documentului pot să verifice dacă li s-a emis cardul prin accesarea serviciului pus la dispoziţie la adresa www.cnas.ro/page/verificare-asigurat.html sau se pot adresa CJAS Sălaj (parter – ghişee nr. 2 şi 3; e-mail: binfo@cassalaj; card_nationalcassalaj; tel.0260613242/431).
Utilizarea cardului în spitale se face, astfel: pentru spitalizarea continuă utilizarea cardului se face la internarea şi externarea din spital, cu excepţia situaţiilor în care criteriul la internare este urgenţă medico-chirurgicală, la externare din spital pentru cazurile transferate la un alt spital şi la internare, ca şi caz transferat, sau la externare pentru situaţiile în care s-a înregistrat decesul asiguratului. În condiţiile spitalizării de zi prezentarea cardului se face la fiecare vizită, cu excepţia situaţiilor în care criteriul de internare este urgenţă medico-chirurgicală pentru serviciile acordate în structurile de urgenţă (camera de gardă/UPU/CPU). De asemenea, cardul trebuie prezentat ori de câte ori mergeţi la medicul de familie pentru a solicita anumite servicii. Aceeaşi situaţie este valabilă şi în ambulatoriul de specialitate pentru specialităţi clinice.
Pacienţii care merg la farmacie în momentul în care vor să ridice medicamentele subvenţionate trebuie să prezinte cardul. Dacă nu au cardul emis vor prezenta adeverinţa înlocuitoare a cardului şi dacă au refuzat să intre în posesia cardului vor prezenta adeverinţa de asigurat cu valabilitate de trei luni emisă de CJAS Sălaj.
Persoanele care, din motive religioase sau personale, refuză utilizarea cardului de sănătate, vor depune o cerere în scris la casa de asigurări, în care vor menţiona motivele refuzului şi vor restitui documentul, în cazul în care l-au primit. Accesul la servicii medicale se va realiza pentru aceşti asiguraţi în baza unei adeverinţe, ce este valabilă trei luni. “Adeverinţa nu trebuie să rămână la furnizorul de servicii medicale, ea va fi prezentată ori de câte ori asiguratul solicită un serviciu. La expirarea perioadei de valabilitate a adeverinţei la solicitarea asiguratului se poate emite o nouă adeverinţă sau asiguratul poate intra în posesia cardului la voinţa sa”, a precizat preşedintele CJAS Sălaj.

Leave a Comment