Profesorii navetişti primesc banii de deplasare pentru luna octombrie

Cadrele didactice care navetează zilnic din municipiul Zalău în alte localităţi, respectiv din alte localităţi către  Zalău pentru a-şi desfăşura activitatea didactică, urmează să primească bani pentru naveta efectuată în luna octombrie a anului în curs. Potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de a şedinţei de Consiliu Local (CL) care va avea loc marţi, 29 noiembrie, proiect ce care urmează să fie supus aprobării, suma decontată de municipalitate pentru naveta celor 60 de educatori, învăţători şi profesori, aferentă lunii octombrie, este de 7.849 de lei.

Profesorii navetişti urmează să primească sume cuprinse între 40 şi 210 de lei. Aceştia se deplasează zilnic, tur-retur de la Zalău, în diferite unităţi de învăţământ din localităţile: Cehu Silvaniei, Crasna, Crişeni, Cristur, Moiad, Meseşenii de Jos, Doba, Borla, Aghireş, Jibou, Bocşa, Şimleu Silvaniei, Deja, Sîg, Verveghiu, Românaşi, Hereclean şi Mirşid. Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a cuprinde în bugetul local sume destinate decontării chetuielilor cu efecturea navetei beneficiarilor din învăţământul preuniversitar de stat, din unităţile de învăţământ special şi din centrele de resurse şi asistenţă educaţională, care nu dispun de locuinţă în localitatea unde este situată unitatea de învăţământ la care au postul. Sumele destinate navetei se asigură din veniturile proprii ale bugetelor locale şi din sumele defalcate din taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale. Cheltuielile cu efectuarea navetei se decontează doar atunci când distanţa ce trebuie parcursă zilnic depăşeşte limita teritorială a localităţii în care se găseşte unitatea de învăţământ preuniversitar de stat.

Naveta poate fi realizată cu autovehicule destinate transportului de persoane deţinute de unităţile de învăţământ, autovehicule destinate transportului deţinute de autorităţile administraţiei publice locale, autobuze, microbuze sau autoturisme proprietate personală. Astfel, Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ analizează şi verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanţilor şi fundamentează necesarul lunar de finanţare, individual şi pe total unitate de învăţământ. Necesarul de finanţat se transmite de către directorul unităţii de învăţământ sub formă de solicitare primarului.

Alte articole

Leave a Comment