Daniel Săuca
Mi-am propus să scriu astăzi despre vedetele de Sălaj. Amân însă pe săptămâna viitoare subiectul, și pentru că portretele merită un pic mai multă atenție. Între timp, să ne întoarcem la haos. La haosul nostru, românesc, nealcoș. Daniel David: „Chiar dacă (rețelele sociale) nu sunt reglementate, le putem controla printr-o educație bine făcută – atât pentru copii, cât și pentru adulți. Educația rămâne antidotul suprem. Dacă scapă reglementările, dacă scapă tehnologia, tot avem o baricadă: educația. Dar dacă nu reglementăm și nici nu reușim să ducem acest antidot în mintea copiilor, atunci viitorul e catastrofal. Vom pierde, practic, câștiguri fundamentale ale civilizației” (antena3.ro). De acord. Și, totuși, de ce nu pot fi reglementate rețelele sociale? Să rămânem la Daniel David: „Cred că evaluarea națională din clasa a VIII-a trebuie să includă pe lângă testările la matematică și limba română și testarea celorlalte competențe de bază/cheie (de discutat varianta 5 competențe de bază vs. 8 competențe cheie)” (edupedu.ro). O fi bine, o fi rău? Se va schimba ceva în bine? „Directorul OECD s-a uitat în ochii noștri și ne-a explicat foarte clar că înțelege că e complicat politic și poate să creeze deranj și disconfort, dar nicăieri în lume, oricâți bani ai avea, nu poți să asiguri echitate în școli mici, cu puțini elevi. «Și asta presupune reorganizarea administrativă sau acceptul unor comune că vor trebui să renunțe la școala pe care o au pe teritoriu și să comaseze în principiu elevii de gimnaziu în școli mai mari în așa fel încât să se poată asigura profesori pentru toată lumea și învățământul simultan să dispară», adaugă Daniela Vișoianu” (adevarul.ro). Va avea loc reorganizarea administrativă? Se va revizui Constituția? Va exista celebra „voință politică” și pentru schimbarea din temelii a sistemului educațional? Vom trăi și vom vedea. Și cum va arăta planul pentru reducerea cheltuielilor statului.
Nimic nou, haos, haos …