Tichetele „Rabla”, epuizate într-o singură zi

Sute de sălăjeni au luat cu asalt colectorii de maşini uzate pentru obţinerea tichetelor „Rabla”. Firmele din judeţ incluse în programul naţional de înnoire a parcului auto au beneficiat, în cea de-a doua tranşă, doar de câte 20 de tichete, care s-au epuizat ca pâinea caldă.
Ultima tranşă de tichete „Rabla” nemulţumeşte atât firmele incluse în program cât şi pe deţinătorii de autovehicule vechi. Numărul extrem de redus al voucherelor alocate judeţului la cea de-a doua repartizare de tichete nu este nici pe departe suficient, sute de sălăjeni fiind pe listele de aşteptare a fiecărei firme colectoare din judeţ. Cu toate că oficialii de la Bucureşti au anunţat că la nivel naţional vor fi repartizate 15.000 de tichete „Rabla”, distribuţia acestora nu s-a făcut echilibrat, colectorii din unele judeţe primind peste 50 sau 100 de vouchere, în timp ce firmele din Sălaj au primit fiecare doar câte 20 de tichete. Potenţialii beneficiari sunt nemulţumiţi că aşteptările lor sunt înşelate, iar administratorii firmelor spun că, pe de o parte, s-a făcut o nedreptate sălăjenilor, iar pe de alta că nu au fost suficient informaţi. Proprietarii de autovehicule vechi îi trag la răspundere pentru lipsa voucherelor pe reprezentanţii firmelor agreate în acest program. Tichetele rezervate judeţului au fost epuizate într-o singură zi, iar vestea proastă e că, anul acesta, sunt slabe şanse ca sutele de sălăjeni aflaţi pe listele de aşteptare să beneficieze de subvenţii pentru achiziţia de maşini noi.
„Nu-i putem amăgi pe clienţi”
Centrul de colectare al firmei SC Remat SA Sălaj a epuizat în câteva ore cele 20 de tichete primite. Potrivit directorului SC Remat SA, Dorin Chereji, pe listele de aşteptare sunt deja înscrise sute de persoane. În prima tranşă din acest an, societatea a beneficiat de 90 de tichete în cadrul programului Rabla. Şi la Automobile Dacia Service Zalău, aşa cum am aflat de la directorul societăţii, Adrian Indrieş, s-a epuizat stocul de tichete primite, rămânând pe lista de aşteptare foarte mulţi deţinători de autovehicule. În 2012, unităţii i s-au mai repartizat 50 de vouchere. Reprezentantul firmei SC Balti Dob SRL din Zalău, Balogh Tiberiu, ne-a spus că tichetele primite (20 al număr) au fost epuizate într-o singură zi.
„În acest moment sunt 26 de persoane care au depus actele, au plătit impozitul şi aşteaptă să fie chemate pentru ridicarea tichetelor. Oamenii sunt dezinformaţi şi vin aici în fiecare zi să se certe cu noi pentru că am primit tichete atât de puţine. În curtea societăţii sunt depozitate 60 de maşini vechi (care zăceau pe străzile municipiului). Sălajul a fost nedreptăţit prin modul în care s-au repartizat aceste tichete. Fiind 180 de firme la nivel naţional, era fiesc să se împartă în mod egal, şi atunci fiecare ar fi primit 80 de vouchere”, a apreciat Balogh Tiberiu. De la începutul anului, unitatea a mai primit 90 de vouchere. De aceeaşi părere, a fost şi reprezentanul societăţii SC Mivas Trans Corporation SRL, Vasile Negrean. Peste 100 de persoane s-au înscris pe listele de aşteptare de la momentul epuizării stocului de tichete primite recent (unitatea fiind reinclusă pe lista colectorilor autorizaţi din România). „A fost bătaie de joc cum s-au împărţit tichetele. Ni s-a spus că sunt atât de puţine pentru că s-a ţinut cont de numărul locuitorilor. Vom solicita sprijinul autorităţilor judeţene, respectiv, a Prefecturii Sălaj pentru a face demersuri în vederea suplimentării tichetelor pentru judeţul nostru”, a susţinut Vasile Negrean. Şi la societatea SC Vanbarex din Sărmăşag sunt 300-400 de sălăjeni pe listele de aşteptare. Mai rezervat însă, reprezentantul societăţii, Szeri Bella, a apreciat că „degeaba aşteptăm suplimentarea acestora şi cerem ajutor de la Bucureşti, că nu sunt fonduri. Este neplăcut că nu ştim ce să le spunem oamenilor şi nu putem să-i amăgim”. În 2012, programul Rabla a început în luna aprilie, fondurile destinate acestuia putând acoperi, al nivel naţional, casarea a 30.000 de maşini vechi.

Leave a Comment