Primarii, instruiţi cum să primească bani pentru achitarea arieratelor

Reprezentanţii autorităţilor judeţene şi cei ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Sălaj s-au întâlnit ieri, 5 noiembrie, cu primarii din judeţ, pentru a discuta pe marginea plăţii arieratelor înregistrate în contabilitatea unităţilor administrativ-teritoriale la investiţiile derulate în ultima perioadă. Arieratele reprezintă datorii către furnizori, care au mai mult de 90 de zile de întârziere de la data scadenţei.

La ultima rectificarea de buget din acest an, Guvernul a alocat judeţului Sălaj aproape 6,2 milioane de lei pentru ca primăriile să-şi achite arieratele provenite din derularea a diverse programe. Potrivit vicepreşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Sălaj, Csoka Tiberiu, judeţului îi revin 935.000 de lei pentru plata arietatelor unităţilor administrativ-teritoriale provenite din derularea programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, 2,18 milioane de lei, pentru achitarea datoriilor la investiţiile în reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, alimentarea cu apă, canalizarea şi epurarea apelor uzate la sate şi aproape 3,1 milioane de lei pentru plata arieratelor vizând programe şi proiecte locale.

Tiberiu Marc, preşedintele CJ Sălaj, a făcut un apel privind valorificarea oportunităţii achitării arieratelor, condiţia esenţială fiind respectarea, de către administraţiile locale, a termenelor pentru depunerea documentaţiilor necesare.

Sunt două aspecte în această rectificare şi sunt nişte termene foarte exacte. Există un aspect pe care îl gestionează Consiliul Judeţean, şi solicitările pe noi le-am făcut către primării sunt de a depune până în 9 noiembrie documentele care privesc această rectificare, pe care o vom facem noi, în şedinţa din 16 octombrie, după care dumneavoastră sunteţi apoi obligaţi ca până în 23 noiembrie să faceţi şedinţe de consiliu local în care să vă rectificaţi bugetele. Mai este şi un alt termen, până în 20 noiembrie, în care să depuneţi alt set de documente la DGFP Sălaj. Vă rog să valorificaţi această oportunitate şi să încercaţi să trimiteţi documentele cât mai repede posibil şi corect întocmite. Ordonatorii principali de credite răspund de exactitatea datelor pe care le trimit”, le-a spus Marc primarilor.

La rândul său, Marcela Laza, consilier în cadrul DGFP Sălaj, a precizat că instituţia pe care o reprezinză va prelua documentele pentru achitarea lor către furnizori, dar numai către cei care au la rândul lor obligaţii restante către bugetul de stat.

Leave a Comment