În locul taxei auto, stickere colorate lipite pe parbriz

Guvernul vrea să introducă în locul timbrului de mediu o taxă de intrare în orașele mari sub formă de vignetă. Fiecare mașină va avea lipit pe parbriz un sticker colorat în baza căruia va avea acces în diferite zone ale marilor orașe, susțin oficiali din cadrul Ministerului Mediului.

Valoarea taxei ar urma să fie stabilită în funcție de mai multe criterii, cum ar fi: normele de poluare Euro, emisiile de noxe sau carburantul folosit.

Prin acest sistem, care este deja aplicat în Germania, Guvernul încearcă să reducă circulația mașinilor second-hand.

“Confirmăm că este în lucru introducerea unei taxe de intrare în orașe mari. Pentru România este în lucru introducerea, în locul timbrului de mediu, a unei taxe de intrare în marile orașe, care presupune o plată în funcție de noxe și de combustibil plus un sticker, cu o anumită culoare, pe anumite zone ale unui oraș. Astfel, pentru ca un șofer să poată intra cu o mașină poluantă în centrul orașului, de exemplu, el va trebui să plătească o anumită taxă și va primi în schimb un anumit sticker cu o culoare care îi va permite accesul”, au aratat sursele oficiale din cadrul Ministerului Mediului.

Reprezentanții Ministrului Mediului au făcut cunoscut de curând că există un grup de lucru care pregăteste introducerea acestei vignete, precizând că Ministerul nu vrea să propună o nouă “taxare suplimentară și general valabilă”.

Într-o declarație dată vineri, Daniel Constantin, ministrul Mediului, a explicat că sunt avute în vedere mai multe variante de taxă: “Sunt trei sisteme în momentul de față, există anumite țări care percep o anumită taxă la înmatriculare sub o diversă formă, această taxă sigur că a fost aplicată cu mulți ani în urmă și ea nu a fost aplicată în mod discriminatoriu, de aceea nu a fost atacată în aceste state. A doua formă este un impozit care se plătește anual în functie de capacitatea cilindrică și de emisiile de CO2. Există și a treia formă care este întărită în momentul de față și care reprezintă o taxă suplimentară de combustibil, când plătești combustibilul o parte din taxa respectivă se duce catre fondul de mediu”, a explicat el.

De altfel, ministrul Daniel Constantin a anunțat în urmă cu o săptămână că autoritățile vor prezenta, în perioada următoare, o alternativă la timbrul de mediu. “Așa cum știți, prin Legea celor 102 taxe, timbrul de mediu a fost eliminat. A existat, până acum, o gândire conform căreia trebuia să încasăm la bugetul AFM-ului taxa. Eu nu vreau sa vizez chestiunea asta. Pentru mine este foarte important, ca și pe zona de deșeuri, să trăim într-un mediu mult mai curat(…).O sa prezentăm, probabil săptămâna viitoare (săptămâna în curs – n.r.), un sistem modern, european, pe care l-am gândit, astfel încât să fie toată lumea mulțumită și să ne atingem obiectivele de mediu”, a declarat ministrul.

În Germania, pentru mașini este eliberată o vignetă care permite sau nu accesul în orașe, în zone numite „Umwelt”. Astăzi, limita de acces este Euro 4, iar mașinile sub acest nivel nu au dreptul să circule pe teritoriul marilor orașe. De asemenea, nivelul impozitelor este diferențiat în funcție de gradul de poluare – și aici fiind vorba despre o ierarhizare – în momentul verificării periodice a mașinii.

Autoritățile estimează însă că va dura o anumită perioadă până când noul sistem va fi introdus, deoarece este nevoie ca Registrul Auto Român să se doteze cu echipamente eficiente de măsurare a noxelor și a emisiilor de CO2, dar și a altor tipuri de emisii.

3 Thoughts to “În locul taxei auto, stickere colorate lipite pe parbriz”

  1. Copiem modele de la altii

    fara un studiu de impact…
    Germanii au autostrazi si sosele de centura de nu intri intr-un oras decat daca ai treaba acolo…

  2. Anonim

    Noi ne comparam cu Germania si cu alte tari unde salarul minim e de 1000 de euro . Si vrem taxe si impimozite marite pntru masini euro 3. Ca sa incurajam cumpararea de masini noi. Da am avea salarii de mii de euro toti am cumpara masini noi. Da dintrun salar de 300 de euro e greu sami cumpar un logan ca costa 7-8000 mii de euro.

  3. Anonim

    IN SPECIAL LUI VLAICU DIN PRIMARIE, CARE NU FACE NIMIC DECAT IN INTERESUL FIRMEI LUI FACE FISE DE INMATRICULARI, FACE ASIGURARI, ELIBEREAZAFISCALE , TRADUCERI TOATE IN PRIMARIE , NU LA FIRMA LUI PRIVATA DE LINGA BCR. DOMNU PRIMAR NOI PLATIM TAXE SI EL ASTA FACE IN TIMPUL PROGRAMULUI , SA-I DAM SI SPOR PENTRU ASTA

Leave a Comment