Zălăuanul Adrian Chereji – director Marketing și Comunicare “Untold”: “Promitem că nu vom dezamăgi nici în acest an”

Pentru prima dată în România, “Untold” a adus marele premiu al competiției europene Festival Awards, fiind desemnat câștigător la categoria Best Major Festival. Vă prezentăm în continuare un interviu realizat cu directorul Marketing și Comunicare Untold, zălăuanul Adrian Chereji, fost colaborator al cotidianului “Magazin Sălăjean”.

Reporter: Ce reprezintă premiul obţinut în competiţia europeană “Festival Awards” din cursul lunii inauarie?
Adrian Chereji: Best Major Festival este un vis devenit realitate. Este cu atât mai impresionant cu cât am reușit să obținem acest premiu încă de la prima ediție. Mulțumim tuturor celor care au crezut în festival, începând de la echipă, parteneri, autorități și, nu în ultimul rând, fanilor care ne-au susţinut să ajungem aici. În plus, titlul de Best Major Festival este o confirmare a impactului pe care l-a avut proiectul, poziţionând “Untold” în prima linie a festivalurilor din Europa, alături de “Exit Festival”, “Sziget Festival”, “Tomorrowland”, care au mai primit de-a lungul timpului acest titlu. Incontestabil, acest premiu aduce valoare brandului “Untold”, însă mai mult decat atât, înseamnă beneficii de imagine pentru orașul Cluj-Napoca și România.
Rep.: Ce pregătiţi pentru 2016, mai precis ce noutăţi aduce ediţia din acest an?
A.C.: În anul 2016, festivalul se va desfăşura în perioada 4-7 august. Vom avea cinci headlineri Electro Dance Music, primul dintre ei fiind TIESTO, urmând să-i anunţăm şi pe ceilalţi patru în perioada următoare. Pe lângă DJ internaţionali care vor fi prezenţi la Cluj, anul acesta vom plusa mai mult în zona “live acts”, astfel încât, indiferent de genul muzical preferat, fanii festivalului să aibă ocazia să-şi întâlnească artistul îndrăgit. Aşteptam o creştere cu 20 la sută a traficului total, şi cu cinci la sută a publicului din străinatate. Încrederea pe care ne-au acordat-o fanii prin achiziţia, încă din 2015, a peste 26.000 de abonamente pentru ediţia a doua, aprecierea internaţională de care ne bucurăm prin titlul de BEST MAJOR FESTIVAL obţinut anul acesta în cadrul European Festival Awards, ne obligă să oferim publicului o experienţă şi mai puternică. Promitem că nu vom dezămagi nici în acest an şi vom oferi un festival pe măsura aşteptărilor tuturor.
Rep.: Ce impact a avut festivalul pentru clujeni în primul rând, ardeleni şi români, în general?
A.C.: Festivalul a reuşit să ofere tuturor celor prezenţi o experienţă unică. Cele mai des întâlnite impresii după festival din partea publicului au fost: cel mai tare eveniment din România sau cea mai intensă experienţă trăită vreodată. Ne-am străduit să arătăm că lucruri frumoase se pot întâmpla şi aici, în România, nu doar în străinătate, iar prin profesionalismul cu care am gândit întregul eveniment, am dorit să schimbăm oarecum percepţia străinilor asupra ţării noastre. Fără îndoială, pentru România, dar mai ales pentru clujeni, festivalul a avut un impact major, începând de la expunerea de care s-a bucurat oraşul Cluj-Napoca la nivel naţional şi internaţional, ca pol de atracţie în anul 2015, până la impactul economic creat de festival asupra comunităţii. După estimările noastre, în perioada festivalului, acesta a atras în comunitatea clujeană peste 22 de milioane de euro, venituri generate de cei peste 240.000 de participanţi, din cele patru zile. Toţi aceşti bani au însemnat venituri importante pentru toată comunitatea clujeană, începând de la hoteluri, restaurante, cafenele, centre comerciale, până la oamenii care şi-au pus la dispoziţie camera, apartamentul sau casa spre cazare. Sigur că aceste lucruri au fost posibile cu eforturi din partea întregii comunităţi, iar noi ţinem să le mulţumim clujenilor încă o dată ca au fost alături de noi, şi au înţeles că reuşita unui eveniment de o asemenea amploare se realizează cu eforturi şi susţinerea tuturor.
Rep.: De unde se pot procura biletele şi abonamentele pentru Untold – 2016?
A.C.: Până în prezent, am vândut peste 26.000 de abonamente, pentru cele patru zile de festival. Abonamentele standard şi VIP sunt disponibile pe site-ul festivalului, precum şi în reţeaua „Eventim”. Preţul actual al unui abonament este de 300 lei, plus taxe Eventin.
ediy2

Este pentru prima dată când un festival aflat la prima ediție câștigă marele premiu. Gala de decernare a premiilor a avut loc în cursul săptămânii trecute în Groningen – Olanda, iar alături de “Untold”, pe lista de finaliști la categoria “Best Major Festival” s-au aflat cele mai renumite festivaluri din Europa: “Tomorrowland” – Belgia, “Sziget Festival” – Ungaria, “Rock Werchter” – Belgia, “Exit Festival” – Serbia, “Deichbrand Festival” – Germania, “Dour Festival” – Belgia, “Graspop Metal Meeting” – Belgia, “Mysteryland” – Olanda şi “Pinkpop” – Olanda. Competiția European Festival Awards este singura de acest gen din Europa și locul unde industria de specialitate, organizatorii și festivalurile sunt răsplătite pentru creativitate, viziune, expertiză și efort. Anul acesta, câștigătorii au fost desemnați prin voturile a peste 800.000 de festivalieri din peste 50 de țări și de către un juriu de specialitate.

Leave a Comment