Festivalul „Muza Fest” se doreşte a fi un brand pentru Zalău

Ediţia a V-a a Festivalului Artelor „Muza Fest”, desfăşurată în perioada 2-18 octombrie la Zalău, s-a bucurat de succes şi va continua şi anul viitor. Cel puţin asta susţin organizatorii evenimentului, Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului (CCAJ) Sălaj şi Muzeul Judeţean de Istorie şi Artă (MIJA) Zalău sub egida Consiliului Judeţean Sălaj, care îşi propun să facă din acest festival unul de talie regională.
În cadrul unei conferinţe de presă susţinută la finalul acestei săptămâni, cu tema „Muza Fest 2013 – evaluare şi perspective”, reprezentanţii instituţiilor organizatoare au ţinut să precizeze faptul că desfăşurarea unui astfel de eveniment la Zalău înseamnă o deschidere pentru actul cultural în municipiu, activităţile culturale incluse în festival fiind pentru toate gusturile. Potrivit lui Daniel Săuca, directorul CCAJ Sălaj, un astfel de festival, care se doreşte a fi brand regional, va fi promovat în continuare şi anul viitor. Săuca este de părere că Zalăul are nevoie de branduri, mai ales în contextul regionalizării, iar odată pe an, în oraşul de la poalele Meseşului merită să se întâlnească artişti de talie internaţională aşa cum a fost şi la ediţia din acest an.
În opinia organizatorilor, chiar dacă prezenţa publicului, la toate cele peste 20 de activităţi culturale incluse în festival, nu a fost una foarte mare – aproximativ 1.300 de persoane, acest eveniment de amploare îşi propune să atragă şi să educe publicul pentru actul cultural. Bugetul alocat pentru „Muza Fest” a fost de 30.000 de lei, sumă destul de mică având în vedere numărul mare al activităţilor culturale, dar şi a artiştilor de renume prezenţi la Zalău.
Cel mai probabil, pentru a atrage la festival şi studenţii, nu doar elevii, organizatorii îşi propun ca ediţia de anul viitor să fie organizată în luna septembrie, înainte de începerea anului universitar.

Alte articole

Leave a Comment