OPC Sălaj trimite în instanţă operatorii de cablu, telefonie şi internet

OPC Sălaj trimite în instanţă operatorii de cablu, telefonie şi internet

Trei mari operatori de cablu, telefonie şi internet, care-şi desfăşoară activitatea în Zalău, urmează a fi trimişi în instanţă de către inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Sălaj, după ce au descoperit mai multe nereguli în contractele încheiate clienţilor. Potrivit directorului instituţiei menţionate, Claudiu Silaghi, au fost verificaţi nouă operatori economici de telefonie fixă, internet şi TV cablu şi satelit, precum şi zece operatori de cablu şi satelit. Ca urmare a deficienţelor constatate, în timpul controlului au fost întocmite cinci procese verbale de constatare şi aplicate opt avertismente.

În cazul a doi operatori economici, comisarii au întocmit două procese verbale de constatare pe clauze abuzive, ce urmează a fi trimise în instanţă. La ambii s-a constatat că nu există obligativitatea operatorilor economici de a notifica în scris consumatorilor modificarea tarifelor practicate la abonament. Consumatorii trebuie să ştie că nu sunt obligaţi să accepte majorarea, având dreptul de a solicita rezilierea contractului. La unul dintre aceşti operatori economici exista, în schimb, stipulat în contract, obligativitatea plăţii în avans a unei perioade din contract, în caz contrar clienţii fiind obligaţi să plătească o garanţie, fapt care ducea la decizia consumatorului de a plăti acel avans. La alţi doi operatori s-a constatat că erau prevăzute în contract sume fixe de penalizare în caz de reziliere unilaterală a contractului din partea consumatorilor, ceea ce nu este corect. În plus, la unul dintre aceşti doi operatori nu se face referire în contract la eventualele despăgubiri în caz de servicii de nefuncţionare, a menţionat Silaghi. Cei doi operatori economici sancţionaţi ce urmează a fi trimişi în instanţă sunt UPC şi Romtelecom.

Pe lângă aceste nereguli, comisarii de control au depistat neconformităţi şi la contractele de servicii cablu şi satelit oferite de cei doi operatori economici menţionaţi. La doi operatori nu era trecută în contract clauza prin care se obligau să notifice clienţii despre modificarea tarifelor. Trei operatori practicau taxe de penalizare în cazul rezilierii contractului, în timp ce unul dintre aceştia nu oferea despăgubiri în cazul nefuncţionalităţii serviciului prestat, a menţionat Silaghi. Potrivit acestuia, la un alt prestator de servicii cablu şi satelit s-a constatat că în certificatele de garanţie care însoţeau echipamentele furnizate consumatorilor era trecută obligativitatea clientului de a suporta taxele de transport în cazul defectării acestor echipamente, pentru cele cu o greutate de sub zece kilograme. Al treilea operator economic ce urmează a ajunge în instanţă este Focus Sat.

Leave a Comment