Sezonul oficial al reducerilor la imbracaminte si incaltaminte incepe curand

Sezonul oficial al reducerilor la imbracaminte si incaltaminte incepe curand

Magazinele de incalțaminte și imbracaminte au demarat reducerile de iarna cu cateva zile mai devreme decat termenul oficial. Sezonul soldarilor pentru produsele de toamna-iarna este stabilit in perioada 15 ianuarie – 15 aprilie. Pentru a pune in aplicare aceste soldari, patronii magazinelor sunt obligați sa transmita catre Primarie o solicitare in acest sens.

Firmele trebuie sa anunte Primaria ca vor face soldari cu 15 zile inainte de a reduce preturile si sa indeplineasca cateva formalitati. Pana acum doar o firma si-a anuntat intentia de a face reduceri. E posibil ca nu toate firmele care afișeaza, de exemplu, de 20 la suta, sa practice soldare.

Aceasta reducere poate fi promoție, și atunci nu e nevoie sa notifice Primaria, a precizat Manuela Ghiuruțan, purtatorul de cuvant al Primariei Municipiului Zalau. Toti agentii economici care vor face soldari vor fi controlati. Daca nu respecta preve-derile, și practica soldari fara a notifica Primaria, aceștia risca amenzi 200 și 1.000 de lei.

Produse ieftine, la sfarsit de sezon

Multe dintre magazinele care au trecut deja la soldari afiseaza reduceri de la 20 la suta, pana chiar la 50 la suta. Patronii magazinelor care practica reduceri spun ca astfel reusesc sa scape de marfa. Cand trecem de la un sezon la altul facem soldari pentru a nu ramane cu marfa pe stoc. Chiar si daca reducem preturile tot inseamna ceva. Peste tot in lumea asta se practica soldurile, dar la noi acestea nu au acelasi impact. Oamenii vin, se uita si cumpara mai putin decat pana acum, probabil criza este de vina, ne-a spus Angela T., vanzatoare.

Clientii sunt si ei multumiti fiindca pot achizitiona ce-si doresc la preturi mult mai mici. Am cumparat o pereche de pantaloni la jumatate de pret. Inainte erau la 150 de lei, iar acum i-am cumparat cu 79 de lei. Ce sa mai spun de pulovere, care au prețuri accesibile, in jur de 40 de lei, fața de peste 80 de lei cat aveau prețul inițial, ne-a spus Andreea D., o tanara de 22 de ani, din Zalau. La fel și la incalțaminte, soldarile cresc in procente de la o saptamana la alta, unde, de altfel, se regasesc și cele mai mari reduceri, ajungand pana la 70 la suta la unele articole de sezon.

Protecția Consumatorilor va sta cu ochii pe comercianți

Potrivit unui comunicat de presa al Autoritații Naționale pentru Protecția Consumatorilor, orice comerciant care anunța o reducere de preț are obligația sa țina cont ca aceasta trebuie sa fie raportata la prețul de referința practicat, mai exact, pe eticheta produsului sa se gaseasca atat prețul vechi, cat și prețul nou rezultat din aplicarea reducerii.

In anii precedenți s-a observat ca aceasta prevedere nu a fost respectata de unii operatori economici, care, fie au trecut pe etichete doar prețul vechi, fie au menționat doua prețuri fara a evidenția care este cel nou, fie pe eticheta era trecut prețul vechi și procentul reducerii fara a se specifica prețul nou, lasand cumparatorul sa-și calculeze singur prețul final. Astfel ca, pentru a proteja drepturile consumatorilor, comisarii de la Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Salaj anunța ca vor efectua, in urmatoarea perioada, controale in acest sens.

Comercianții care practica reducerile de preț trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte: ca vanzarile de soldare sa fie efectuate numai in cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, și ca vanzarea sa aiba loc in structurile de vanzare in care produsele respective erau vandute in mod obișnuit etc.

Produsele care pot fi supuse soldarii sunt articolele de imbracaminte, articolele de blanarie-pielarie, confecțiile, tricotajele, inclusiv lenjeria, țesaturile, marochinaria, incalțamintea și articolele sezoniere de sport-turism, precum și alte produse care vor fi stabilite prin norme ca facand parte din categoria produselor sezoniere. De reținut este faptul ca orice anunț de reducere de preț, exprimat in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice. Este interzis ca o reducere de preț, pentru un produs, sa fie prezentata consumatorilor ca o oferta gratuita a unei parți din produs, se mai arata in informația de presa.

Leave a Comment