Parcările Zalăului: de ce plătim 800 de lei pentru un abonament anual

Una dintre cele mai mari probleme cu care zălăuanii – posesori de automobile – și cei care tranzitează municipiul se confruntă în prezent, este cea a numărului insuficient de locuri de parcare. Este vorba despre toate zonele din municipiu, fără excepție, fie că vorbim de centru sau de cartiere: în fiecare loc există această problemă cu care ne confruntăm de ani și ani. Tarifele de parcare au crescut, astfel încât un abonament pentru un an a ajuns să coste dublu față de anul trecut, ajungând la suma de 800 de lei. Creșterea numărului de înmatriculări în municipiu a făcut ca, în ultimii ani, această problemă să devină una de-a dreptul alarmantă. Mii de conducători auto își pierd timpul atât de prețios, dar și nervii, căutând un loc de parcare mai ales în orele de trafic maxim. Dacă îl găsesc, urmează cel de-al doilea stres, plata taxei. Totul se transformă, iată, dintr-o simplă operațiune, într-o adevărată corvoadă care ne dă zilnic bătaie de cap.

Numărul autovehiculelor în municipiu a depășit 30.000

Chiar dacă nu există zonă în municipiu în care această problemă să lipsească, avem zone considerate, atât în urma studiilor municipalității cât și de către fiecare conducător auto ca fiind cu adevărat critice. Acestea sunt zonele din vecinătatea Spitalului Județean, cea de lângă Tribunalul Sălaj, zona istorică (centru), strada Cloșca precum și alte zone din cartierele zălăuane și, evident,  întreaga zonă centrală a municipiului. “Numărul total de locuri de parcare din municipiul Zalău, aflate în administrarea SADP Zalău, este de 7.106 (parcări publice fără plată, cu plată și de reședință), mai multe cu 1.590 față de anul 2016, când actuala conducere a preluat mandatul. În bugetul anului 2020 au fost aprobate, pentru investiții, două aparate pentru plata tarifului de parcare (parcometre), care să suporte inclusiv plata cu bancnote. Demolarea a trei puncte termice, în locul cărora vor fi amenajate aproximativ 80 de locuri de parcare, amenajarea de locuri de parcare în zonele unde se execută lucrări de mobilitate urbană. Avem în analiză amenajarea unor parcări supraetajate în zona centrală a orașului”, ne-au transmis reprezentanții Primăriei Zalău. În municipiu există în prezent înmatriculate peste 30.000 de autovehicule.

Municipalitatea vrea să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta ori transportul în comun

Foarte mulți zălăuani au aflat cu stupoare că prețul abonamentului de parcare, valabil un an, a fost dublat de curând. Cetățenii au umplut grupurile de socializare cu sesizări și comentarii, încercând să întrebe, dar mai ales să înțeleagă de ce practice, peste noapte, prețul abonamentului la parcare a fost dublat. Pentru media salarială din Sălaj, ținând cont că în afară de unii bugetari sau cei cu funcții de conducere în domeniul privat, salariile rămân foarte mici, printre cele mai mici din țară, 800 de lei pentru un astfel de abonament reprezintă un lucru pe care nu și-l pot permite. Referitor la dublarea tarifului pentru aceste abonamente, reprezentanții municipalității au motivat, în primul rând, invocând măsurile de protecție a mediului, descurajarea deplasării cu automobilele și, în de consecință degajarea traficului în municipiu. Desigur, motivele sunt pertinente și necesare, însă, cu toate acestea, transformarea lor în realitate reprezintă un proces de durată și care depinde de mulți alți factor ice trebuie activați, dincolo de simpla dublare a prețului unui abonament de parcare. “Această decizie vine ca o soluție la politica publică care să descurajeze utilizarea mașinii și să încurajeze mobilitatea alternativă, având impact pozitiv asupra factorilor de mediu, de a descuraja utilizarea autoturismelor personale în zonele centrale și, în consecință, scăderea volumului de trafic și a poluării. În analiza de preț s-a pornit de la costul utilizării parcărilor publice cu plată pentru 1 oră (2 lei) și o zi (12 lei) raportat la prețul abonamentelor. Valorile actuale ale abonamentelor reprezintă valoric: 3,17 lei/zi în cazul unui abonament anual de 800 lei; 3,33 lei/zi în cazul unui abonament semestrial de 420 lei; 3,65 lei/zi în cazul unui abonament trimestrial de 230 lei; 4,04 lei/zi în cazul unui abonament lunar de 85 lei; Specificăm că toate celelalte tarife au rămas la nivelul anului 2019 atât pentru parcările cu plată cât și pentru cele de reședință”, au motivat reprezentanții Primăriei Zalău.

 

Alte articole

14 Thoughts to “Parcările Zalăului: de ce plătim 800 de lei pentru un abonament anual”

  1. Radu

    In Viena , care e capitala am platit abonament 120 de euro pentru un an intreg…la noi..fara cuvinte

  2. Anonim

    Bine va plateste primaria sa ne prostiti

    1. Anonim

      Nu ai inteles ceea ce ( probabil) ai citit. Sau ai inteles fix invers. Explicatiile primariei sunt lasate fix ca sa realizezi ca tariful are justificari penibile (reducerea poluarii etc). E greu pentru unii sa inteleaga, inclusiv ironia fina din articol.

      1. Anonim

        Si daca nu circuli cu masina nu tot in parcare trebe sa lasi masina?

  3. Anonim

    Asta-i lipsa de bun simt…niciunde nu se paractica majorari de 100%,puteati incepe cu 15-20%.Jecmaneala pe fata!

  4. Anonim

    Rabdare.Vor fi locuri de parcare berechet.Made in China.

  5. Anonim

    Vor fi pe dracu, ca masinile raman si daca pleaca proprietarii.

    1. Raul

      Cum dracu încurajeze mersul pe jos cu scumpirea parcarii? ASTA E CEVA DE SPERIAT.La cate piste de bicicleta avem…chiar trebuia scumpit abonamentul.toti o sa meargă pe pistele astea numeroase….2. Sa nu cumva a sa puna Si pe biciclete taxa…asta da bătaie de joc.

  6. Anonim

    Eeeh.Ruginesc si alea de la o vreme.Ca doara n-or fi asa de vesnice ca alea americane.Vezi : Legenda vie,cu ala ce-o facut pe aviatorul ozenistic in ziua independentri.

  7. Anonim

    Reducerea poluarii se face prin reducerea circulatiei, nu prin scumpirea parcarii.

  8. Anonim

    Și primaru și vicele de de ce nu merg cu bicicleta? Sau cu autobuzul ca și Boc. Tarifele au crescut pentru bani la buget

  9. Anonim

    Multi bre la primarie,citadin si alte alea.Salarii mari.Ce rezulta?Foame de bani.Ete raspunsul.

  10. vasile

    Una e sa platesti abonament in centru, insa eu in stadion trebuie sa platesc acelasi abonament ca sa imi parchez masina in fata blocului. Intr-o zona fara interes public cum e in centru.

  11. marius

    Au crescut locuri de parcare in statistica fiindca in cartiere unde erau parcari deja, au venit si le-au trasat si gata, acum sunt mai multe parcari in mod oficial

Lasă un răspuns la marius Anulează răspunsul