Se apropie Black Friday 2019. Ce trebuie să știe cei ce fac cumpărături în sezonul reducerilor de preț din acest an

În condițiile în care o parte dintre comercianții din țara noastră se pregătesc deja pentru perioada din an cu cele mai mari reduceri de preț, respectiv Black Friday, cumpărătorii ar trebui să știe că produsele cumpărate au o garanție legală de doi ani, că pot returna produsele achiziționate, dar și că, pentru a beneficia de garanție, nu trebuie să păstreze ambalajele produselor cumpărate. Un prim lucru pe care ar trebui să-l știe cei care vor să profite de prețurile reduse cu ocazia Black Friday este că, potrivit legislației în vigoare, garanția legală de conformitate a unui produs este de doi ani și se calculează din momentul livrării acestuia, iar acordarea acestei garanții este obligatorie pentru comercianți. În baza acesteia, cumpărătorii au dreptul la repararea sau înlocuirea unui produs defect și, în anumite situații, chiar la returnarea banilor dați pe produs. De asemenea, e important de știut că perioada în care produsul defect trebuie reparat sau înlocuit nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a informat vânzătorul cu privire la defectele sesizate sau de la data în care a predat produsul vânzătorului. Apoi, pentru că foarte multe persoane ce fac cumpărături de Black Friday achiziționează produsele dorite din fața calculatorului sau telefonului, trebuie să amintim despre o obligație pe care o au comercianții online. Mai exact, atunci când fac cumpărături, clienții magazinelor online trebuie să primească de la comerciant mai multe informații, printre care se numără cele legate de caracteristicile produsului, datele de contact ale comerciantului, dar și modalitățile de plată acceptate de comerciant sau politica de soluționare a reclamațiilor. Dacă produsul comandat online vine cu defecte, fie că e vorba de un ambalaj deteriorat sau un defect al produsului ce poate fi identificat la o simplă deschidere a ambalajului, cumpărătorii pot returna vânzătorului produsul. În aceste cazuri, legislația stabilește că răspunderea pentru orice problemă sau neconformitate identificată la produsul cumpărat revine vânzătorului. Un alt lucru pe care ar trebui să-l știe cei ce fac cumpărături de Black Friday este că, de câțiva ani, la returnarea unui produs sau pentru a beneficia de garanția acestuia nu mai este necesară prezentarea ambalajelor în care a venit produsul. Cumpărătorii de produse la mâna a doua trebuie să știe că, după cum stabilește legislația momentului, au și ei dreptul, alături de cei ce cumpără produse noi, la garanție pentru acestea. Totuși, cumpărătorii de produse second hand vor putea beneficia doar parțial de garanția validă transmisă de primul proprietar. Concret, aceștia vor putea să repare produsul defect, dar nu îl vor putea înlocui și nici nu vor putea cere returnarea banilor. Fenomenul Black Friday, denumit şi Vinerea Neagră a cumpărăturilor sau Vinerea Reducerilor, a ajuns în țara noastră cu nouă ani în urmă şi a devenit rapid extrem de popular, ca urmare a reducerilor considerabile de preţuri oferite de comercianţi prin intermediul magazinelor clasice sau online. În mod normal, Black Friday are loc spre sfârșitul lunii noiembrie, dar foarte mulți comercianți dau startul reducerilor cu mult timp înainte de această perioadă.

 

 

Alte articole

Leave a Comment