Imaginea jocurilor de noroc in media și publicitate

Industria jocurilor de noroc beneficiaza de o atentie sporita in mass-media și publicitate. Cat de corecta este imaginea proiectata de ziare si publicatiile online?

Cum sunt prezentate jocurile de noroc în mass-media și publicitate?

Mass-media adoră poveștile și subiectele senzaționale care pot genera conversații aprinse. Acest lucru se aplică atât mass-mediei tradiționale, cât și online și anumite subiecte ies în evidență de mulțime ca fiind recurente. Jocurile de noroc sunt unele dintre ele și de-a lungul anilor, poziția presei față de acestea s-a schimbat și nu întotdeauna în bine. În general, jocurile de noroc sunt criticate, iar editorii tind să scoata in evidență aspectele negative, dar există si excepții.

Cei care mențin o abordare echilibrată sunt cei care analizează atât plusurile cât și minusurile și oferă o imagine exactă care include avantajele și deficiențele. Ori de câte ori sosesc noi cazinouri și jocuri emblematice, stirea ajunge rapid in media. De exemplu, atunci când s-a lansat Book of Ra în România, au existat o mulțime de articole ceu au tratat subiectul în detaliu.

Timpul este esențial

Modul în care jocurile de noroc sunt înfățișate în mass-media depinde foarte mult de calendarul anumitor evenimente. Abordările mainstream tind să evidențieze pericolele dependenței de jocuri de noroc, concentrându-se în același timp pe greutățile oamenilor care au pierdut totul. Aceste tipuri de articole se vor a fi semnale de alarma care să țină oamenii departe de un potențial pericol. Din păcate, cei mai mulți dintre cei care scriu acest tip de conținut știu foarte puțin despre subiect și se concentrează numai pe maximizarea efectelor emoționale. Uneori, această strategie dă roade, dar în multe cazuri, cititorii isi pierd rapid interesul pentru ceea ce este în mod clar un articol fara fond.

Atitudinea față de jocurile de noroc se schimbă brusc, atunci când mass-media spune povestea unui câștigător norocos care a devenit bogat peste noapte. Aceste articole nu sunt nici o raritate, mai ales într-o țară în care jocurile de noroc in agentii și online sunt legale. Românii pun multi bani la pariuri și joacă și jocuri de cazino din confortul casei lor. Este firesc ca unii dintre ei să-se îmbogățească când se asteaptă mai puțin, iar poveștile lor de succes își găsesc repede calea în mass-media. Ziarele adoră să răspândească acest gen de știri, deoarece este foarte probabil ca acest tip de conținut să fie citit de multe persoane.

Presa de profil care abordează subiectul sensibil al jocurilor de noroc este mai obiective și nu cad în capcana senzaționalismului. Acoperirea este echilibrată, si uneori îi lipsește emoția pentru că articolele se concentrează exclusiv asupra faptelor. Acest lucru face ca textele să nu fie spectaculoase, dar mult mai utile, mai ales pentru cei care doresc să afle mai multe despre cele mai recente jocuri și cazinouri.

Politica și articolele plătite

O analiză cuprinzătoare a modului în care jocurile de noroc sunt prezentate în mass-media trebuie să includă și factorii externi. Politica joacă un rol important în modul în care ziarele și publicațiile online preiau știrile și le transmit publicului. În lunile anterioare alegerilor generale sau locale, există șanse mai mari ca politicienii să acorde atenție jocurilor de noroc. Unii dintre ei subliniază avantajele reglementării industriei și scot in evidentă sumele semnificative care se duc la bugetul de stat. Acestea sunt ușor de susținut cu fapte, dar se folosesc de obicei atunci când politicienii doresc să-și împingă propria agendă.

Din păcate, pentru jucătorii români care joacă online, sunt mult mai multe cazuri în care politica are un efect dăunător. Acest lucru se datorează faptului că funcționarii aleși, precum și cei care speră să-și asigure un loc în noua legislatură preferă să joace cartea emoțională. Le place să atace industria de jocuri de noroc și să o blameze pentru toate relele societății, știind că vor avea sprijinul unei părți mici, dar foarte vocale a societății.

În sfârșit, există articole plătite care sunt copleșitor de pozitive, deoarece sunt finanțate de cazinouri și dezvoltatorii de jocuri. Acestea sunt în principal conținut publicitar care ar trebui tratat în consecință, la fel ca orice alte campanii de marketing.

 

Alte articole

Leave a Comment