Zălăuanii vor circula cu 20 de autobuze noi electrice și hibrid

Primăria Municipiului Zalău va achiziționa în următoarea perioadă (până în anul 2020), autobuze ecologice moderne, electrice sau hibrid, care combină motorul electric cu cel diesel. Începând din acest an, autoritățile locale vor fi obligate, în cazul în care doresc să facă achiziții noi, să se orienteze către mijloace de transport în comun ecologice, fiind deja promulgtă Legea privind promovarea transportului ecologic care prevede obligaţia autorităţilor locale de a achiziţiona mijloace de transport în comun cu motoare electrice în proporţie de minimum 30 la sută din necesarul achiziţiilor viitoare.

Actul normativ are ca obiect de reglementare promovarea transportului ecologic prin impunerea obligaţiei autorităţilor publice locale, regiilor autonome şi societăţilor aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale de a achiziţiona mijloace de transport în comun acţionate electric într-o proporţie de minimum 30 la sută din necesarul achiziţiilor viitoare, urmărindu-se astfel reducerea poluării în aglomerările urbane, a consumului de benzină şi motorină, cât şi promovarea noilor tehnologii în domeniu.

Potrivit legii, autorităţile publice locale, regiile autonome şi societăţile aflate în subordinea unităţilor administrativ-teritoriale vor achiziţiona mijloace de transport de călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică, tehnologii verzi, motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat, gaz natural lichefiat şi motoare cu propulsie pe biogaz în proporţie de minimum 30 la sută din necesarul achiziţiilor viitoare.

Procentul va fi calculat din totalul numărului de autovehicule achiziţionate într-un an. Societăţile cu capital privat, inclusiv societăţile de taxi, vor achiziţiona începând din 2020 mijloace de transport călători acţionate prin motoare cu propulsie electrică în proporţie de 30 la sută din achiziţiile viitoare.

Achiziţiile anuale de autovehicule făcute de autorităţile publice pentru deservirea parcului propriu trebuie să conţină în proporţie de cel puţin 20 la sută autoturisme acţionate prin tehnologii “verzi”.

Investiții de aproape 6 milioane de euro și reabilitarea bazei “Transurbis”

Conform Planului de Mobilitate Urbană Durabilă aprobat în anul 2017, Municipiul Zalău și-a propus să achiziționeze 20 de autobuze electrice sau hibrid (electric-diesel) prin Programul Operațional Regional 2014-2020, în cadrul Axei 4.1., în cadrul căruia Municipiul Zalău are alocată suma de 17,7 milioane euro pentru investiții în dezvoltarea transportului public, a mijloacelor nemotorizate de deplasare (biciclete/pietonale) și modernizarea infrastructurii rutiere utilizate prioritar de transportul public.

“Până în acest moment, Primăria Municipiului Zalău a pregătit studiul de oportunitate necesar achiziției de autobuze, precum și a altor investiții pentru dezvoltarea transportului pubic, cum ar fi amenajarea și modernizarea stațiilor de transport public în comun, informatizarea sistemului de transport în comun în municipiul Zalău – e-Ticketing și extindere sistem inteligent de transport (ITS) cu prioritizare pentru transportul public, modernizarea autobazei Transurbis, achiziția de echipamente și dotări pentru asigurarea mentenanței optime a materialului rulat și stații de încărcare pentru autobuzele electrice”, a declarat, pentru Magazin Sălăjean, primarul municipiului Zalău, Ionel Ciunt. Conform estimărilor făcute la nivelul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, pentru cele 20 de autobuze electrice sau hibrid (electric-diesel) suma ce va fi alocată acestei investiții este de 5,8 milioane euro.

Alte articole

4 Thoughts to “Zălăuanii vor circula cu 20 de autobuze noi electrice și hibrid”

  1. Anonim

    Pariu ca nu vor cumpara nimic?

  2. Anonim

    La ce drumuri avem, vor sta mai mult prin Service…

  3. Anonim

    Era vorba si de troleibuze la un moment dat, s-o fi abandonat ideea?

  4. Anonim

    Pai mai copii alea au nevoie de niste incarcatoare speciale ! Aceste autobuze Solaris electrice se incarca in numai 5-8 minute … chiar acum sunt testate intr-o capitala europeana aflata cam la polul opus fata de romania in legatura cu bugetul si se lucra din greu pentru a putea fi puse in uz autobuzele… mai taie din ele dale dreq!

Leave a Comment