Promoțiile false, alimentele expirate ori furtul la casa de marcat nu trebuie trecute cu vederea niciodată!

Sălăjenii se confruntă tot mai des cu situații neplăcute, chiar grave de multe ori, atunci când au de-a face cu comercianții, fie că este vorba despre magazine fizice sau magazine virtuale, din mediul online. Sentimentul că ai fost înșelat, mințit sau furat este apăsător și din păcate, și în județul nostru situațiile în care suntem păcăliți au devenit tot mai dese.

Și nu este vorba doar de comercianți de duzină, sau de la colțul străzii, ci de magazine de renume, care în alte țări au un prestigiu câștigat în zeci de ani de activitate, dar care la noi, din cauza unei educații comerciale precare dar și a lipsei de respect față de clienți, sunt departe de a fi ceea ce pretind că sunt.

Cazurile de promoții false, de vânzare de produse expirate dar și cele mai grave, acelea prin care se văd produse care prezintă un real pericol pentru sănătatea consumatorilor precum și furturile, la propriu, prin afișarea unor prețuri diferite la raft și la casa de marcat, reprezintă neajunsuri cu care clienții sălăjeni se confruntă tot mai des.

Cei care doresc să se informeze cu privire la modalitatea în care se întocmește, corect și legal, o reclamație, pot parcurge informațiile de mai jos. Chiar dacă de multe ori răspunsurile pe care le primim de la autorități sunt complet nesatisfăcătoare, starea de pasivitate și acceptarea tacită a fărădelegilor și tupeului unor comercianți, chiar și a nesimțirii de care dau dovadă reprezintă, de departe, cea mai proastă alegere pe care o putem face atunci când ne confruntăm cu situații de acest gen.

Ce este o reclamaţie/sesizare?

“Prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.

Cine poate depune o reclamaţie la Protecția Consumatorului?

„Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată. Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

„Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.

Cum depuneţi o reclamaţie?

Reprezentanții ANPC spun că este indicat să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.

În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor. Conform prevederilor legale reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic sau se depun personal.

Pentru a depune o reclamaţie în format electronic, site-ul ANPC vă stă la dispoziție cu un model de formular electronic. Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal  cu condiția ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii.

În vederea formulării unor sesizări/reclamații va puteți adresa la sediul instituției: Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Sălaj situat în municipiul Zalău, strada Unirii, nr.20, zilnic între orele 8 -16.30: luni, marți, joi, iar miercuri, programul la preluarea reclamațiilor la ghișeul unității este 8 -18.30.

Reclamațiile/sesizările se pot transmite și pe adresa de email: reclamatii.salaj@opc.ro  Pentru solicitări, lămuriri, consiliere, sunați la telefon 0260/612832.

 

 

Alte articole

Leave a Comment